۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۳۰۱۳۱۵

نشست تخصصی شعر و ادبیات آیینی انجمن ادبی رضوی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی به ویژگی‌های شاعر مخلص اشاره کرد و گفت: اگر مدح کسی را بگوییم که فانی است با از بین رفتن او شعر هم از بین می رود اما اگر مدح خدا و اولیای خدا گفته شود، آن یک مهم اخلاقی است و ماندگار می شود.
شعر آييني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هشتمین نشست از سلسله نشست های تخصصی در شعر و ادبیات آیینی انجمن ادبی رضوی، دوشنبه شب در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام راشد یزدی حرکت های بشری را به دو بخش قطعیه و توسطیه عنوان و اظهار کرد: حرکت توسطیه در درون حرکت قطعیه نهفته است به عنوان مثال اعمال نماز حرکت قطعیه و درون آن حرکت توسطیه است که خداوند در این اعمال عبادی به حرکت توسطیه پاداش می دهد.

 

وی در ادامه به ویژگی شاعر مخلص اشاره کرد و بیان داشت: اگر مدح کسی را بگوییم که فانی است با از بین رفتن او شعر هم از بین می رود اما اگر مدح خدا و اولیای خدا گفته شود، آن یک مهم اخلاقی است و ماندگار می شود.

 

حجت الاسلام راشد یزدی در بخشی دیگری از سخنان خود به مقایسه دلیل بیعت نکردن امام حسین(ع) و زبیر با معاویه اشاره و تصریح کرد: سیدالشهدا(ع) به خاطر اسلام با معاویه بیعت نکرد و برای همیشه ماندگار شد اما زبیر به خاطر آبروی اجداد خود بیعت نکرد و سخنی از وی نماند.

 


این کارشناس مذهبی افزود: عالم بر حق استوار است اگر کسی حق باشد می ماند و اگر نباشد از بین می رود.

 

گفتنی است؛ انجمن ادبی رضوی وابسته به موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با سابقه ای 25 ساله، از سال ها پیش، هر دوشنبه راس ساعت 17 تا 19 جلسات هفتگی خود را با حضور شاعران آیینی انجمن و اعضای انجمن های ادبی سطح شهر مشهد، برگزار می کند. مکان این جلسات، صحن جمهوری اسلامی اتاق 154 است./1310/202/ب1

ارسال نظرات