۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۲۸۶۴۷۲
امام جمعه بابل در دیدار جمعی از اهالی هنر:

ساخت فیلم محمدرسول الله آغاز راهی جدید برای سینمای متعهد کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با تقدیر از کارگردان و دست اندرکاران فیلم محمد رسول الله(ص)، گفت: ساخت این فیلم بر اساس استانداردهای بالای سینمای جهانی، آغاز راهی جدید برای سینمای متعهد کشور در عرصه بین‌المللی است.
امام جمعه بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، شب گذشته در دیدار با جمعی از هنرمندان این شهرستان بر لزوم توجه به هنر متعالی و اسلامی در کشور تاکید کرد و گفت:زبان هنر قابل فهم ترین زبان و  دارای قدرت نفوذ و اثر گذاری بسیار بالایی است و لذا نیروهای وفادار با ارزشهای متعالی اسلام و انقلاب نباید از این ظرفیت مهم غافل شوند.
 
وی با بیان بهره گیری دشمنان به ویژه غرب از عصر تاثیر گذار هنر به خصوص در حوزه سینما و فیلم سازی افزود: امروز دشمنان به خصوص استکبار جهانی و صهیونیسم با تسلط بر حوزه هنر و رسانه ای مانند سینما سعی کردند تا از زبان هنر بهترین و بیشترین بهره را ببرند.
 
مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل به شکل گیری هالیوود و شبکه های بزرگ فیلم سازی به منظور نابود سازی فرهنگ دیگر ملت‌ها و جایگزین کردن باورهای غربی در این عرصه اشاره و خاطرنشان کرد: غرب با تشکیل کمپانی های بزرگ فیلم سازی و راه اندازی هالیوود، فرهنگ خود را جایگزین دیگر فرهنگ‌ها می نماید و با وارونه نشان دادن حقایق به ابزاری برای تسلط قدرت‌ها تبدیل شده است.
 
مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء به گردش مالی زیاد صنعت فیلم سازی در غرب به ویژه آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه گذاری عظیم دشمنان در زمینه هنر نشان دهنده عمیق تاثیر گذاری هنر در جان انسان ها است و سودآوری بالا در این حوزه از لحاظ اقتصادی می باشد.
 
حجت الاسلام روحانی با انتقاد از عدم توجه به موضوع هنر انقلابی و اسلامی توسط متولیان هنر در کشور و راه اندازی جریان بزرگ هنر متعالی به خصوص در حوزه سینما و فیلم سازی تصریح کرد: پس از انقلاب امیدوار بودیم که هنر اسلامی تاثیر گذاری خویش را در جامعه اسلامی و دیگر جوامع نشان دهد اما متاسفانه سرمایه گذاری شایانی در این زمینه  انجام نشده است هر چند شاهد حرکت‌های مردمی مانند جشنواره عمار در کشور هستیم.
 
وی با اشاره به ساخت و اکران فیلم فاخر محمد رسول الله(ص) گفت: اکران فیلم محمد رسول الله (ص) مورد عنایت رهبر معظم انقلاب گرفته و بر اساس دغدغه ها و توصیه ایشان ساخته شد.
 
امام جمعه بابل با اشاره به تهاجم غرب در مخدوش کردن چهره پیامبر گرامی اسلام(ص)، زبان هنرسینما را زبانی بین المللی برای مقابله با این جریان سازی ها دانست و افزود: الان بهترین راه برای مبارزه با فشارهای علیه اسلام و شخصیت والای بهترین مخلوق الهی این است که چهره ی نورانی نبی مکرم اسلام (ص) را شفاف و برجسته و باعظمت در عرصه جهانی معرفی کنیم.
 
وی با تقدیر از اهتمام کارگردان و دست اندرکاران فیلم فاخر محمد رسول الله(ص) اظهار داشت: ساخت فیلمی با کیفیت برجسته در سطح جهانی آغاز راهی جدید برای سینما متعهد کشور است و امیدواریم این حرکت فرهنگی به صورت پیوسته با جریان سازی فرهنگی در تولید آثار فاخری مانند فیلم محمد رسول الله(ص) همراه باشد.
 
حجت الاسلام روحانی با دعوت از مردم برای دیدن این فیلم در سینماهای کشور خاطرنشان کرد: توصیه من به همه مردم این است که از این فیلم استقبال کنند و ارادت خود را به محضر پیامبر اسلام(ص) و تقدیر خود را از دست اندرکاران این فیلم فاخر با حضور در سینماهای نمایش دهنده این فیلم نشان دهند./1313/202/ب3
ارسال نظرات