۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۳۹۳۴۹
آیت الله جوادی آملی:

قرآن مانع اختلاف و موجب وحدت است/ تمسک به قرآن جامعه را به سمت عقلانیت هدایت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به همایش سراسری خادمان قرآن کریم در مشهد، تمسک به قرآن کریم را سبب حرکت جامعه به سمت عقلانیت دانست و گفت: قرآن مانع اختلاف و موجب وحدت و اتحاد است.
آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش دو روزه مجمع خادمان قرآن کریم صبح امروز 14 دی در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.

 

این همایش با حضور آیت الله قریشی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی، مدس حوزه و محقق و پژوهشگر،حجت الاسلام الهی خراسانی، مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

 

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی پیامی به همایش سراسری خادمان قرآن کریم در مشهد صادر کرد که در بخشی از این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تمسک به قرآن کریم می‌تواند جامعه را به سمت عقلانیت هدایت کند؛ ما امروز به همان اندازه خدمت می‌کنیم که قرآن را می‌شناسیم، این کتاب ریسمان محکمی است که از سقوط انسان‌ها جلوگیری می‌کند.

 

تمسک به این کتاب الهی می‌تواند سبب تمرکز جامعه شود، گرچه قرآن کریم در حدود 23 سال نازل شد اما نه تنها این موضوع در آن اختلافی ایجاد نکرد بلکه از ابتدا تا انتهای قرآن انسجام و هماهنگی خارق‌العاده‌ای وجود دارد.

 

آیت‌الله جوادی آملی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش گفت؛ اگرچه حقیقت قرآن آنچه که هست برای افراد عادی قابل ادراک نیست اما به همان اندازه که قرآن را می‌شناسیم خدمت می‌کنیم.

 

تمسک به قرآن مانع از اختلاف و سبب وحدت و اتحاد می‌شود و این کتاب در هر عصری پاسخگوی نیاز افراد جامعه است.

 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو، مدیر مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان این که فعالیت های قرآنی در خصوص جوانان و بزرگسالان مثبت بوده است، اظهار داشت: اما هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند متولی کار قرآنی کودک و نوجوان است.

 

وی افزود: داستان راستان یا داستان اصول دین که از سوی علامه طباطبایی نوشته شده، از جمله کارهای انگشت شماری هستند که در عرصه قرآنی کودک و نوجوان انجام شده است در حالی که دشمنان اسلام بیکار ننشسته و همواره در حال فعالیت برای رخنه در اذهان اقشار مختلف جامعه هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به طراحی نرم‌افزارهایی مانند وایبر، لاین، بازتاب و ... که در موبایل همه افراد وجود دارد، ابراز کرد: برخی روزها بیش از هزار و 500 پیام از طریق گروه‌هایی به نام قرآن و عترت برای من ارسال می‌شود که با راهیابی به این‌گونه گروه‌ها می توان هر نوع پیامی دریافت کرد و این همان تهاجم فرهنگی است که نقش قرآن و عترت در جامعه کمرنگ می‌کند.

 

مدیر مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که خبرهای مختلف با سرعت بالایی در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: اخبار جهان و اخبار سیاسی که شاید هیچ رابطه‌ای با جوانان و یا نوجوانان نداشته باشد، در فضای مجازی منتشر می‌شود اما متأسفانه هیچ پیام قرآنی یا خبر قرآنی در این فضا وجود ندارد و این مسأله نشانگر ضعف ما در عرصه فعالیت‌های امور قرآنی است.

 

وی با بیان این که بیش از دو هزار قصه مستقیم و غیر مستقیم در قران وجود دارد، اظهار داشت:  به راستی چه تعداد از این قصه های قرآنی برای کودکان گفته شده است و چه تعداد از این داستان ها شعر و فیلم کتاب شده اند.

 

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد صدا و سیما درباره تولید آثار قرآنی در بخش فیلم و سریال گفت:  امروز کودکان ما موسیقی، حرکات موزون و ماکارونی را به خوبی می شناسند و این درحالی است که کودکان دهه 60، روحانی، قرآن و منبر را به خوبی می شناختند./934/پ202/ب4

ارسال نظرات