۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۷۴۱۰۹
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

4700 مسجد و امامزاده در مازندران غباروبی می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از غبارروبی بیش از چهار هزار و هفتصد مسجد و امامزاده در مناطق مختلف استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از غباروبی چهار هزار و 700 مسجد و امامزاده استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: به مناسبت فرا رسیدن ماه طهارت، پاکی و ماه نزول قرآن باید با تطهیر مساجد و اماکن مذهبی به استقبال این ماه بزرگ برویم و از سویی هم باید نفوس و جانمان را در اواخر ماه شعبان تطهیر و آمادگی لازم برای ورود به ماه رمضان ایجاد کنیم.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار مناسب برای دوری از گناه و کسب تقوی الهی است، افزود: برگزاری کلاس های تفسیر قرآن کریم، محافل انس با قرآن با حضور یکی از قاریان ، اهدای سبد کالا به مستمندان، اعزام مبلغان دینی به مناطق محروم، برگزاری مراسم لیالی قدر، مراسم افطار دهی در سطح مساجد و بقاع متبرکه از نیات واقفان، برگزاری حلقه های معرفت از جمله مهم ترین برنامه های اداره کل اوقاف استان در این ماه مبارک است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود مساجد را بهترین پایگاه برای بهره‌گیری از معنویت ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: باید در این ماه پر فیض با حضور در مسجد ارتباط خود را با خداوند متعال نزدیک تر کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده از مساجد به عنوان مکانی برای رسیدن به اوج کمال انسانی یاد کرد و با بیان این که این پایگاه معنوی زمینه را برای صیقل دادن روح و جسم انسان فراهم می کند، بیان داشت: باید با بهره‌گیری از معنویت موجود در مسجد دل های خود را به خداوند متعال بیشتر نزدیک کنیم.

 

وی مهم‌ترین ظرفیت تربیتی ماه مبارک رمضان را خودسازی و ساختن جامعه‌ای ایده‌آل دانست و گفت: گناهان بندگان در ماه رمضان مانند ریزش برگ درختان می‌ریزد و عفو عمومی شامل انسان‌ها می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که باید از همه لحظات معنوی ماه مبارک رمضان در جهت زدودن ناپاکی‌های درون بهره گیریم، افزود: در این ماه پر برکت درهای رحمت خداوند متعال به روی همه بندگان باز است.

 

وی با اشاره به این که خداوند در این ماه، راه ارتباط و زمینه های پیوند خود با بندگان را هموار کرده، عنوان داشت: مهم ترین دلیل فضیلت ماه مبارک رمضان این است که خداوند، تقدیر مقدرات همه موجودات طی یک سال را در این ماه مقرر فرمود./950/ت302/ب

ارسال نظرات