۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۴۸۴۸۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

وابستگی اقتصادی زمینه وابستگی سیاسی و فرهنگی را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر با بیان این که تولید ملی با حمایت از کار و سرمایه‌گذاران ایرانی رشد و توسعه خواهد داشت تصریح کرد: وابستگی اقتصادی، منجر به وابستگی سیاسی و فرهنگی خواهد شد؛ از این رو باید باوحدت، همدلی و تلاش در حل مشکلات و موانع پیش‌روی اقتصاد و صنعت کشور، مسیرخودکفایی را ادامه دهیم.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع عشایر ارسباران در قشلاق ساری سلوی با اشاره به اهمیت نقش عشایر در افزایش تولید ملی کشور اظهار داشت: همه اقشار جامعه در قبال توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مسؤولیت خطیری بر عهده دارند.

 

وی با بیان این‌که عشایر نقش اساسی در پاسداری از اهداف و آرمان های انقلاب داشته و در سنگر تولید نیز از اقشار مهم تاثیرگذار در اقتصاد کشور محسوب می شوند، گفت: بایستی دولت تسهیلات لازم برای توسعه و گسترش صنایع دستی منطقه عشایری به ویژه ورنی بافی در منطقه ارسباران را تأمین کند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این‌که صنایع دستی نقش مؤثری در صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی ایفا می کند، تصریح کرد: در صورت توجه جدی به این هنر صنعت می توان میزان صادرات غیرنفتی کشور را افزایش داد، افزون بر این‌که در صورت اجرای این طرح، اشتغال پایدار برای زنان و دختران عشایری فراهم می شود.

 

امام جمعه اهر ارائه تسهیلات کم بهره، تامین مواد اولیه مناسب، تشکیل کلاس های آموزشی و خرید تضمینی تولیدات صنایع دستی را موجب افزایش درآمد جامعه عشایری عنوان کرد و گفت: گرایش مردم به مصرف کالاها و صنایع دستی تولید داخل، قطعا مانع خروج ارز از کشور و تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی و در نتیجه ریشه کن شدن معضل بیکاری در برخی نقاط کشور خواهد شد.

 

حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این که تولید ملی با حمایت از کار و سرمایه‌گذاران ایرانی رشد و توسعه خواهد داشت تصریح کرد: وابستگی اقتصادی، منجر به وابستگی سیاسی و فرهنگی خواهد شد؛ از این رو باید باوحدت، همدلی و تلاش در حل مشکلات و موانع پیش‌روی اقتصاد و صنعت کشور، مسیرخودکفایی را ادامه دهیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیدگاه مبانی قرآنی و احکام الهی مبنی بر اهمیت کار و تولید در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: در اسلام بیکاری و وابستگی به ممالک کفر مذموم است، در شرایطی که کشور دارای عظیم ترین منابع انسانی، انرژی و طبیعی است، شایسته نیست که هنوز در برخی کالاها وابسته بوده و خودکفا نباشیم.

 

 وی در بخش دیگری از سخنان خودبا بیان این‌که عشایر همیشه به عنوان قشری تاثیرگذار در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس ایفای نقش کرده اند، گفت: جامعه عشایری همیشه مورد وثوق حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب هستند و با حضور موثر در سنگر تولید از پشتوانه های نظام به شمار می روند./935/پ202/ب

ارسال نظرات