۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۳۶۴۵۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران خبر داد:

استقبال جوانان از اعزام مبلّغ روحانی به دربی 75

خبرگزاری رسا ـ در پی بازی فوتبال دربی 75، معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان تهران برای تماشاگران این بازی مبلّغ روحانی اعزام کردکه با استقبال چشمگیر جوانان تماشاگر روبرو شد.
حجت الاسلام بابادائي، معاون تبليغ مرکز مديريت تهران

 حجت الاسلام وحید بابادائی،‌ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از اعزام مبلّغ روحانی برای بازی فوتبال پرسپولیس و استقلال در شب این بازی خبر داد.

 

حجت الاسلام بابادائی با اشاره به اینکه این کار با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان انجام شد، تصریح کرد: در پی جلسات متعدد معاونت تبلیغ با معاونت فرهنگی وزارت ورزش، قرار شد در بازی دربی 75، برای جوانانی که در روز پنج‌شنبه و شب بازی در اطراف ورزشگاه آزادی مستقر هستند،‌ روحانی مبلّغ اعزام کنیم که بحمدالله توانستیم، بیست روحانی با تجربه در امور مشاوره و ورزش به محل استقرار این جوانان اعزام کنیم که با استقبال بی‌نظیر جوانان روبرو شد.

 

وی در ادامه افزود: ساماندهی این روحانیان به صورت ترکیبی انجام شد، به نحوی که چند تن از مبلّغان در نمازخانه مشغول به مشاوره و پاسخ دادن به سؤالات جوانان بودند و روحانیان دیگر در بین جوانان رفتند و به سؤالات اعتقادی و شبهات دینی جوانان پاسخ داده و در مورد مسائل اجتماعی و بعضاً خانوادگی آنان مشاوره می‌دادند.

 

حجت الاسلام بابادائی با اشاره به استقبال بی‌نظیر جوانان از روحانیان مستقر در اطراف ورزشگاه آزادی ابراز داشت: روحانیان مبلّغ با جوانان ارتباط صمیمی برقرار می‌کردند و گاهی جلسات گفتگوی آنها ساعت‌ها طول می‌کشید، به طوری که روحانیان مبلّغ تا ساعت 7صبح جمعه بیکار نبودند.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران با اشاره به سؤالات و شبهات جوانان اظهار داشت: اکثر سؤالات و شبهات جوانان مربوط به مسائل اعتقادی بوده است و در برخی موارد مشاوره‌های خانوادگی و اجتماعی و شبهات سیاسی هم از طرف جوانان مطرح شده است.

 

وی در ادامه افزود: در بین جوانان کسانی بودند که می‌گفتند،‌ ما تا به حال این‌قدر راحت با یک روحانی روبرو نشده و برخورد نداشته‌ایم و ذهنیت دیگری نسبت به شخص روحانی داشتیم و تازه فهمیدیم که یک روحانی تا چقدر می‌تواند امین ما باشد که بتوانیم مسائل زندگی خود را با آنان مطرح کنیم.

 

بابادائی با اشاره به آرامش حاکم بر محل استقرار جوانان در اطراف ورزشگاه آزادی بیان داشت: در طی صحبتی که با مأموران امنیتی داشتیم،‌ آنها به صراحت می‌گفتند که در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای آرامش مکان استقرار جوانان می‌کردیم که امسال با توجه به حضور روحانیان در بین جوانان،‌ آرامش خاصی در محل استقرار آنها ایجاد شده است.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران در پایان، با انتقاد از مسائل پیش آمده در دربی 75 تصریح کرد: ما هم نسبت به برخی برخوردهای نامناسب، غیر شرعی، بی حرمتی‌ها، فحاشی و سنگ پراکنی انتقاد داریم و معتقدیم که این گونه مسائل در شأن یک مسلمان ورزشکار نیست و اگر هم اعتراضی هست،‌ این اعتراض باید در فضایی کاملاً منطقی گفته شود./958/ت302/ص

ارسال نظرات