۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۷۱۱
در سالگرداشغال فلسطین؛

حمله نیروهای صهیونیستی به مردم بی دفاع فلسطین

خبرگزاری رسا- همزمان با 63امین سالروز اشغال فلسطین، نیروهای اسرائیلی با حمله به تظاهرکنندگان در نقاط مختلف خاورمیانه ده‌ها تن را کشته‌اند.
فلسطين
به گزارش خبرگزاری رسا، فلسطینی‌ها 25 اردیبهشت ماه را روز نکبت نام­گذاری کرده‌اند، زیرا در این روز رژیم اسرائیل قسمتی از خاک فلسطین را اشغال و بیش از 800 هزار تن از مردم فلسطین را آواره و مجبور کرد به کشورهای همسایه مهاجرت کنند. از سال 1948 تاکنون سربازان اسرائیل حدود 500 روستای فلسطینی را از نقشه محو کردند. به این ترتیب در مجموع چهار میلیون و 700 هزار نفر از مردم فلسطین آواره شدند و در بیش از 60سال از بازگشت به سرزمین اجدادی خود محروم مانده‌اند.

به همین مناسبت عده ای از مردم فلسطین به خیابانها ریختند و علیه این جنایت شعار دادند.

نیروهای اسرائیلی نیز با حمله به تظاهرکنندگان در نوار غزه، دو تظاهرکننده از جمله یک نوجوان 17 ساله فلسطینی کشته و بیش از 65 فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین، بالگردهای آپاچی و جنگنده‌های اف-16 نیروهای رژیم اسرائیل در حالی بر فراز محل تجمع تظاهرکنندگان فلسطینی در غزه پرواز کردند که سربازان این رژیم نیز از فاصله‌ای نزدیک تظاهرکنندگان را با گلوله‌های تانک هدف قرار می‌دادند.

اسماعیل هنیه نخست وزیر جنبش مقاومت فلسطینی حماس، بر لزوم تداوم مقاومت فلسطینیان علیه رژیم تل‌آویو تاکید و ابراز امیدواری کرد که مردم فلسطین روزی به سرزمین آبا و اجدادی خود بازخواهند گشت.

وی افزود: فلسطینیان راه رسیدن به آزادی و حل بحران اشغال سرزمینشان به دست اسرائیل را که تنها زیر پرچم اسلامدستیافتنی است، به خوبی می‌دانند و آزادی تنها از طریق اجرای مبانی ذکرشده در قرآن مجید حاصل خواهد شد./982/ب902/گ
ارسال نظرات