۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۲۸۶۱۶
آیت الله نوری همدانی تبیین کرد؛

نقش علما در تقویت تعهد انقلابی جامعه

حضرت آیت الله نوری همدانی نقش علما را در انقلابی نگه داشتن مردم مهم ارزیابی کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان در برابر اسلام و انقلاب صف آرایی کرده اند و همه مردم باید در صف انقلاب قوی باشند و در انقلاب پر رنگ حرکت کرده و سعی کنند که روز به روز تعهد انقلابی شان بیشتر شود.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت حضرت هلال بن علی(ع) خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره بسیار کار مهم و مقدسی است؛ این بزرگداشت نشان می دهد که مردم شهرستان آران و بیدگل عنایت و محبت زیادی به اهل بیت(ع) داشته و دارند.

 

این مرجع تقلید درباره محبت ایرانیان به خاندان نبوت اظهار داشت: مردم ایران، از گذشته اهل بیت(ع) را شناخته بودند و به آنها علاقه فراوان داشتند و هر یک از امامزاده ها که به ایران می آمدند، مردم کشورمان احترام می گذاشتند و پس از رحلت آن بزرگواران، مردم برایشان بزرگداشت می گرفتند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که باید در حرم امامزادگان درس هایی برای کسب معارف وجود داشته باشد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید امامزادگان قطبی هستند که فقط نباید زیارتگاه باشند، بلکه باید قطب فرهنگی نیز باشند؛ باید حرم حضرت هلال بن علی(ع) را قطب فرهنگی کنید و بایستی درس هایی از نظر شناخت اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب وجود داشته باشد؛ کار شما برای معرفی حضرت هلال بن علی بسیار خوب است.

 

وی گفت: آران و بیدگل در گذشته فضای تعهد، تدین و توجه به معارف اهل بیت(ع) و اسلام داشت و اکنون نیز چنین فضایی دارد؛ در جریان جنگ تحمیلی، انقلابی به وجود آمد و مردم آران و بیدگل توانستند تعهد خود را به اسلام و انقلاب نشان دهند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی درباره اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا یادآور شد: آران و بیدگل را یک مرکز انقلابی و متدین می شناسیم؛ زنده نگه داشتن نام شهدا عبادت بزرگی است؛ ایران از جهت فرهنگی و سیاسی نظام قدرتمندی در جهان است و اینها به خاطر خون شهدا است که با جان دادن خود انقلاب را به پیروزی رساندند؛ باید یاد شهدا را زنده نگه داشته و اعمالشان الگوی مان باشد؛ در انقلاب پر رنگ حرکت کردید و سعی کنید که روز به روز تعهد انقلابی تان بیشتر شود.

 

این مرجع تقلید با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: علما نقش بزرگی در انقلابی نگه داشتن مردم دارند و باید حوزه علمیه این شهر را انقلابی نگه دارید، امروز بعد از پیروزی انقلاب، دشمنان در برابر اسلام و انقلاب صف آرایی کرده اند و مستضعفان جهان چشم به ایران دوخته اند؛ باید در صف انقلاب قوی باشیم، چرا که این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است./822/پ202/ج

ارسال نظرات