۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۴۱۷۱۷
نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان:

حوزه علمیه نسبت به انقلاب اسلامی جایگاه مادری دارد

آیت‌الله اسلامیان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن حوزه‌های علمیه گفت: حوزه علمیه در جایگاه مادر انقلاب اسلامی است و خیلی روشن است که اگر مادر را از فرزند جدا کنیم، هر دو از دست خواهند رفت.
حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل، آیت‌الله علیرضا اسلامیان، نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شاخصه‌های انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن و تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، گفت: علت تأکید معظم له بر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه این است که حوزه علمیه خواستگاه انقلاب اسلامی است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که نسبت حوزه علمیه و انقلاب اسلامی نسبت مادر به فرزند است، ابراز داشت: در طول سال‌های پس از انقلاب، گرو‌های زیادی برای از بین بردن انقلاب به پا خواستند؛ اما خوشبختانه هیچ‌کدام راه به جایی نبرند، چرا که ملت ایران مردمی متدین هستند و این کشور با دین اسلام گره خورده است.

 

آیت‌الله اسلامیان، حوزه‌های علمیه را محرک مردم برای به زانو درآوردن طاغوت خواند و تصریح کرد: حوزه علمیه در جایگاه مادر انقلاب اسلامی است و خیلی روشن است که اگر مادر را از فرزند جدا کنیم، هر دو از دست خواهند رفت.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که اگر حوزه علمیه از انقلاب جدا شود، انقلاب از دست می‌رود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) زمانی فرمودند؛ اگر انقلاب اسلامی از بین برود و فقه بماند شاید یک موقعی این انقلاب دوباره شکل بگیرد؛ ولی اگر فقه از بین رود و انقلاب بماند، نمی‌توان روی عمر این انقلاب حساب باز کرد.

 

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از فقه است و اگر این دو را از هم جدا کنیم، بسیار خطرناک خواهد بود و حتما باید این دو کنار هم حفظ شوند؛ چرا که مرجعیت شیعه برای این انقلاب زحمات بسیاری کشیده است.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه، قیچی کردن ارتباط حوزه و انقلاب را از نقشه‌های دشمن دانست و گفت: اگر این اتفاق بیفتد، دشمن در نابود کردن حکومت اسلامی و دین اسلام موفق خواهد شد؛ چرا که پیوند این دو مهم است؛ زیرا حاکمیت اسلامی را حفظ کرده است.

 

آیت‌الله اسلامیان، اعتقاد به معیارها و ارزش‌های انقلاب و پافشاری بر آن را شاخصه انقلابی بودن دانست و افزود: گاهی اوقات افرادی هستند که به آرمان‌ها و معیارهای انقلاب اعتقاد دارند؛ اما پافشاری نمی‌کنند؛ این افراد جزء افراد انقلابی به حساب نمی‌آیند، چرا که این افراد نمی‌توانند بر حرف خود بمانند و ممکن است در مواقعی حساس، ماهیت انقلاب را از بین ببرند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که تمام مقصد ما مکتب ما است، اظهار داشت: برخی از سیاسیون به مبانی انقلاب اعتقاد دارند؛ اما در عمل از آن فرار می کنند؛ چرا که این افراد فقط به دلیل این‌که نانی از کنار این مسأله در بیاورند به آن اعتقاد دارند./836/د102/ل

ارسال نظرات