۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۳۰۴۷۷
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

مبارزه با قدرت های باطل یکی از ویژگی های امام راحل بود

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: مبارزه با قدرت های باطل یکی از ویژگی های امام راحل بود، هر قدرت باطلی که بود امام سعی می کرد که به طرف آن نرود بلکه با آن مبارزه کند.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی با مجاهدتی که در راه خدا انجام داد دنیا را تحت تاثیر خود و نیز تحت تاثیر شعاع اندیشه اسلامی و دینی قرار داد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در دهه 30 و 40 که در دنیا حتی در کشورهای اسلامی هم چندان اسلام در جامعه تاثیرگذار نبود و اسلام به سمتی رفته بود که کسی فکر نمی کرد می تواند اثرگذار باشد و دین را در حد حیطه شخصی و فردی تفسیر می کردند و کمتر کسی حتی مجاهدینی هم که بودند کسانیکه کارهای خیر انجام می دادند و نقشی برای تربیت جامعه و تربیت بشر داشته باشند و همه انسان هایی که می خواستند تاثیرگذار باشند و کارهای خوبی را برای پیشرفت جامعه انجام بدهند حتی آنها هم فکر نمی کردند که می توان از دین استفاده کرد و به گونه ای دین غربی شده بود و چندان نقشی در جامعه و دنیا نمی توانست ایفا کند.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: در چنین وضعیتی شخصیتی روحانی مثل امام خمینی(ره) که روحانی برجسته و مرجع تقلید برجسته که سال ها در حوزه کسب علم و فضیلت کرده بود و از منظر عملی و تهذیبی کار کرده و در واقع نفس خود را تربیت کرده بود، برای هدایت جامعه دینی و حتی بالاتر از آن برای هدایت جوامع دنیا بلند شد و حرفی که زد در دنیا خریدار پیدا کرد و دشمنان نیز کشورهایی که دست مخالفان ما بود آنها هم سخن به ستایش این شخصیت گشودند.

وی افزود: آنها نتوانستند والا بودن و بالا بودن اندیشه امام را انکار کنند این چیزی بود که امام ایجاد کرد.

این مدرس حوزه علمیه در ادامه به خصوصیت های امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: مبارزه با قدرت های باطل یکی از ویژگی های این امام بود. هر قدرت باطلی که بود امام سعی می کرد که به طرف آن نرود بلکه با آن مبارزه کند.

حجت الاسلام خدری با اشاره به شعار نه شرقی و نه غربی امام گفت: آمریکا قدرت غرب و شوروی قدرت شرق در آن زمان بود که فرو ریخته اند. آمریکا با جنگ و خونریزی به دنبال منافعش است و با این ترفند خود را نگه داشته است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: این حرف امام ناشی از ایمان و اعتقادی بود که امام به آن دست پیدا کره بود. با هیچ کار باطلی نمی توان حق را پیش برد و این کاری بود که امام مد نظر داشت؛ امام هم چون می دانست آمریکا و شوروی باطل هستند جمله نه شرقی و نه غربی را بیان کرد.

وی تقابل با پدیده صهیونسیم همان اسرائیل را از دیگر ویژگی های امام(ه) عنوان کرد و ابراز داشت: در آن زمان اسرائیل ایران را جزیره ثبات قلمداد می کرد و برنامه وسیعی برای آن داشتند. نقشه آن ها از نیل تا فرات یعنی کل جهان اسلام بود و برای اندیشه ای که داشت کار کرده بود.  

حجت الاسلام خدری گفت: امام وقتی که در سال 42 در مدرسه علمیه فیضیه سخنرانی کرد و عده ای با وی مقابله کردند و بعد در سخنرانی های خود شاه را استیضاح کرد یکی از مواردی که عنوان می کرد این بود که با شاه دشمن هستیم. در آن رمان یکی از مواردی که به امام تاکید  می شد این بود که روحانیان حق ندارند در منابر خود بر علیه اسرائیل سخن بگویند اما امام کاری کرد که الان اسرائیل در باریکه غزه 60 روز جنگیدند و نتوانستند چند جوان مسلمان را تسلیم خود کنند./833/202/ب

        

ارسال نظرات