۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۴۲۹۲۰۲
استاد حوزه علمیه:

انتخاب آیت‌الله جنتی، نشانه هوشمندی خبرگان بود

امام‌جمعه دلوار با اشاره به آغاز پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخاب آیت‌الله جنتی به‌عنوان ریاست این مجلس، گفت: انتخاب آیت‌الله جنتی، یک انتخاب شایسته و هوشمندانه بود که از سوی منتخبان انقلابی مردم در مجلس خبرگان صورت گرفته است.
امام جمعه دلوار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌جمعه دلوار، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به دیدار جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین(ع) با رهبر انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به یک منطق قرآنی به نام جهاد کبیر تأکید کردند که جهاد کبیر به معنای ایستادگی و تبعیت نکردن از جبهه استکبار است و همه ما باید خود را برای این نوع جهاد بیش‌ازپیش آماده کنیم.

 

وی افزود: دشمنان انقلاب با محوریت استکبار، امروز به دنبال این هستند تا استقلال را که شعار اصلی انقلاب ما است، دچار خدشه کنند و با فشارهای سیاسی و اقتصادی، مسؤولان را وادار به کوتاه آمدن از مواضع انقلابی کنند.

 

حجت‌الاسلام زاهددوست، همچنین به روز جهانی بدون دخانیات اشاره کرد و اظهار داشت: دخانیات و مواد مخدر نه‌تنها یک عامل مخرب برای فرد، بلکه عاملی مخرب برای اجتماع عمومی مردم است و همه ما نسبت به آگاه‌سازی عموم مردم از مضرات استعمال دخانیات، مسؤولیت داریم و باید به وظیفه خود عمل کنیم.

 

وی خطاب به مسؤولان نیروی انتظامی، تأکید کرد: مسؤولان مربوطه در نیروی انتظامی، با عوامل توزیع‌کننده مواد مخدر برخورد جدی و قاطع کنند و جلوی پیشرفت بلای خانمان‌سوز اعتیاد و مواد مخدر را بگیرند.

 

امام‌جمعه دلوار با اشاره به آغاز پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخاب آیت‌الله جنتی به‌عنوان ریاست این مجلس، تصریح کرد: انتخاب آیت‌الله جنتی، یک انتخاب شایسته و هوشمندانه‌ای بود که از سوی منتخبان انقلابی مردم در مجلس خبرگان صورت گرفته است.

 

حجت‌الاسلام زاهددوست یادآور شد: آیت‌الله جنتی یک عالم انقلابی تمام‌عیار، مدافع تمام قامت از اصول و ارزش‌های امام و انقلاب و خار چشم دشمنان و بدخواهان است. 

 

وی اضافه کرد: البته رقبای ایشان‌هم چهره‌های انقلابی و خدوم نظام اسلامی بودند اما ازآن‌جهت که شخص آیت‌الله جنتی بیش از سایر افراد مورد هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنان بود، از این رو پیام این انتخاب تودهنی به دشمن محسوب می‌شود و انتخابی شیرین و با حلاوت است.

 

امام‌جمعه دلوار با اشاره به آغاز به كار مجلس دهم نیز، ابراز داشت: سعادت و موفقيت يك نماينده در اين است كه با شجاعت و كياست، از دام سياست زدگي و وام‌داری جناح‌های سياسي و يا کانون‌های ثروت، خود را نجات دهد و در برابر سوگندي كه در پيشگاه الهي ياد می‌کند، ثابت‌قدم باشد و در آشفته‌بازار سیاست‌بازان تشنه قدرت، خود را گرفتار نكند و اين شرافتي كه به بركت رأی مردم به دست آورده به ثمن قدرت‌طلبان و سیاست‌بازان نفروشد.

 

حجت‌الاسلام زاهددوست تأکید کرد: در رابطه با زمزمه‌هایی که مبني بر تغيير فرماندار شهرستان تنگستان شنيده می‌شود، توقع ما اين است كه در تغيير و تحولات عجولانه عمل نكنند، تا مصلحت مردم فداي منافع سياسي نشود، زیرا با اين تصميمات عجولانه و بعضاً سياسي، بيشترين ضربه را مردم می‌خورند و مسؤولیت این ضربه، متوجه مديران اجرائي است كه بايد در اين زمينه سنجیده‌تر عمل كنند.

 

وی در ادامه گفت: در این‌گونه تصمیم‌گیری‌هایی كه براي شهرستان سرنوشت‌ساز است، باید از ساير مسؤولان و افراد دلسوز و خدمتگزار مردم نیز نظر و مشورت گرفته شود.

 

امام‌جمعه دلوار اذعان داشت: محرومیت‌های شهرستان تنگستان، اقتضا می‌کند که يك مدير اجرايي مجرب كاركشته و بدون حاشیه‌های سياسي، در خدمتگزاری بدون منت به مردم، حاضر باشد و به مشکلات رسیدگی کند.

 

حجت‌الاسلام زاهددوست یادآور شد: دولت براي اجراي طرح تحول نظام سلامت ميلياردها تومان سرمایه‌گذاری كرده است و اين طرح در كشور بركات خوبي داشته است اما به دلیل عدم نظارت و توجه کافی مسؤولان، بركتي از اين طرح نصيب شهر و بخش ما نشده است.

 

وی ابراز داشت: براي بخش دلوار و مردم بزرگ و هميشه درصحنه آن زيبنده و سزاوار نيست که يك بخش بزرگ و مهم آن‌هم به طول ١٠٠ كيلومتر ساحل و روستاهاي مختلف و متعدد تا حالا هيچ مقامي به فكر احداث بيمارستان براي مردم نبوده و حتي درمانگاه هم امكاناتي كافي براي ارائه خدمات شايسته به مردم ندارد.

 

امام‌جمعه دلوار بابیان اینکه وضعيت آب شرب در روستاها به بحران نزديك و كاسه صبر مردم لبريز شده است، بیان کرد: كمبود آب در بخش دلوار به ویژه روستاهاي جنوبي بخش، يك موضوع جدي است و انتظار داريم مسئولان براي اين امر فكر اساسي كنند.

 

حجت‌الاسلام زاهددوست خاطرنشان کرد: خريد و نصب دستگاه آب‌شیرین‌کنی روي آب دريا، قول صريح استاندار محترم بوشهر در یک سال و اندي گذشته بود كه متأسفانه هنوز محقق نشده است./203/846/ب1

ارسال نظرات