۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۲۶۲۵۹

کتاب «درباره هنر» راهی بازار نشر شد

كتاب «درباره هنر» از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
كتاب «درباره هنر»

به گزارش خبرگزاری رسا، كتاب «درباره هنر» اثر آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سوی انتشارات این پژوهشگاه منتشر شد.

 

 

كتاب «درباره هنر» با زیرعنوان «گفت - نوشته‌هایی در فلسفه هنر و مباحث هموند» اثر آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در هفت فصل از سوی انتشارات این پژوهشگاه منتشر شده است.

 

 
کتاب «درباره هنر» را با اندکی تسامح باید اثری در حوزه فلسفه هنر قلمداد کرد. در این اثر از منظر فلسفی و با رویکردی برخاسته از اندیشه دینی، به مباحثی چون حقیقت هنر و نسبت و مناسبات آن با دین، جایگاه هنر در جغرافیای معرفت، نسبت هنر و ارزش، رمزگرایی و نمادورزی هنر، قرآن و استخدام روایت هنری و هنر پرستشگاهی‌ پرداخته و از بسیاری از موضوعات حوزه فلسفه هنر سخن به میان آمده است.
 
در برخی فصل‌های کتاب به مباحثی مانند فقه هنر که در نگاه نخست، از سنخ فلسفه هنر نیستند نیز پرداخته شده است.
 
مؤلف در بخشی از مقدمه کتاب در معرفی فصل‌های مختلف آن نوشته است: «دفتری كه پيش‌رو گشوده داريد، از هفت مبحث به ‌شرح زير فراهم آمده است: 1- حقيقت هنر و نسبت و مناسبات آن با دين، 2-جايگاه هنر در جغرافيای معرفت، 3- هنر و ارزش، 4- درباره فقه هنر، 5- هنر؛ رمزوَرزی و نمادگرايی، 6- قرآن و روايت هنری و 7- هنر پرستشگاهی. اين مطالب در ظرف سنوات متمادی و برحسب شرايط مختلف، اينجا و آنجا ارائه شده‌‌اند، این امر می‌تواند موجب اندکی تکرار و تهافت نیز باشد.»

نخستین چاپ كتاب «درباره هنر؛ گفت - نوشته‌هایی در فلسفه هنر و مباحث هموند» به بهای 12 هزار تومان  راهی بازار نشر شده است./998/د102/ق

منبع: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی

ارسال نظرات