۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۹۹۷۶۴
امام جمعه قم:

دعا محبوب ترین کارها نزد خداوند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: اگر صحیفه سجادیه امام سجاد ع نبود ما شیعیان از شیوه صحیح گفت وگو و دعا و راز ونیاز با خداوند عاجز بودیم.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درس اخلاق هفتگی مرکز جامع علوم اسلامی با مومضوع صحیفه سجادیه، امروز یک شنبه پانزده اسفندماه با حضور روحانیان و طلاب سطح این مرکز برگزار شد.

در این جلسه آیت الله حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که در کتاب سالکین که شرح صحیفه سجادیه است دعا را به اشتیاق به خداوند و طلب رحمت به وجه خضوع تعریف کرده است، ابراز داشت: طبق قرآن دعا باعث توجه خداوند به بشر می شود.

وی در ادامه با اشاره به این که دعا راه دفع بلا است، خاطرنشان کرد: طبق روایات دعا محبوب ترین کارها نزد خداوند است.

امام جمعه قم با بیان این که امام سجاد ع در لابه لای صحیفه سجادیه به دعای صلوات پرداخته است، گفت: باید با تفکر دراین فعل امام به حکمت این عمل پی برد.وی در بیان رابطه صلوات با دعا اظهار داشت: صلوات دعایی است که در بین دعا ها که برخی قطعا مستجاب نمی شود همیشه مورد پذیرش است و امام سجاد ع برای ایجاد زمینه مناسب برای استجاب دعا ها از ذکر صلوات استفاده کرده اند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به این که طبق سیره اهل بیت در ابتدا و انتهای دعای خود از ذکر صلوات استفاده کنید، ابراز داشت: خدا ابا دارد که دعا هایی که در بین دو دعا اجابت شده باشد و قبول نکند.وی در تبیین تکرار صلوات بر محمد و آل محمد در صحیفه سجادیه گفت: امام با توجه به شرایط سیاسی زمان خود که قصد فراموشی اهل بیت را داشتند به بیان و تکرار این ذکر پرداختند که موجب بیداری غافلان شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، تکرار صلوات نشان دهنده محبت و تشکر و قدردانی اهل بیت و به یاد آوردن معشوق است و موجب قوام و تحکیم معارف و اعتقادات ما خواهد شد.وی در پایان تاکید کرد: اگر صحیفه سجادیه امام سجاد ع نبود ما شیعیان از شیوه صحیح گفت وگو و دعا و راز و نیاز با خداوند عاجز بودیم./921/پ202/ص
ارسال نظرات