۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۹۹۷۲۷
نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا:

رهبری آگاه دینی حلقه مفقوده قیام‌های مردمی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: خیزش‌های مردمی اخیر در جهان اسلام نیازمند یک تلنگر است تا ملت‌ها متوجه شوند عامل قدرت و وحدت و هدایت مردم به راه صحیح، رهبری آگاه دینی است.
پيروزي انقلاب مصر
حجت الاسلام حسینی، نماینده ولی فقیه درسپاه امام رضا(ع)، روز گذشته در مراسم اختتامیه دومین دوره آموزشی سرگروه های طرح صالحین در هتل نخل مشهد گفت: بسیج همان‌گونه که بنیانگذار انقلاب اسلامی از آن به عنوان شجره طیبه نام برد هرچه زمان می گذرد اهمیت و ارزش آن بیشتر برای ما روشن می شود.

وی افزود: انقلاب در ایران تنها برای مردم مظلوم و پیرو مکتب اهل بیت(ع) ایران نبود که آنان را از حضیض به اوج رساند بلکه امروز با تکیه بر استراتژی امام می بینیم ملت های منطقه هم راه نورانی او را در پیش گرفته اند. در پی الگوگیری از روحانیت بسیجی در صحنه و انقلابی ایران و با همین حال و هوا و خلوص و پاکی، عده ای در لبنان شکل گرفتند و مایه برکت شدند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: تاکنون داعیه داران نجات انسان در شرق، کشورهای کمونیستی و در غرب عالم بسیار دیده ایم. اما تاکنون جز انقلاب اسلامی، نسخه عملی و الگوی قابل ارائه برای مردم وجود نداشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: یکی از ضربه های آشوب های اخیر این است که چهره نورانی این الگوی مجسم را نزد ملت ها غبارالود می کند. الگویی که با تکیه بر آموزه های اصیل اسلامی و رهنمودهای امام خمینی شکل گرفته است، این مساله قابل توجه است که مستضعفان عالم بیش از ما این درد را احساس می کنند.

وی اظهار داشت: در ایران هم گروه های مسلح پیش از پیروزی انقلاب و پس از آن کم نبودند که چون نمی توانستند کار فکری فرهنگی در سطح عموم انجام دهند به زور و اسلحه متوسل می شدند ولی انچه امام در یک مدت کوتاه مردم را رهبری کرد و مردم نیز به صحنه آمدند الگوی جدیدی بود به نام مشت در مقابل تانک و گلوله و خیابان ها در مقابل پادگان ها. همین حرکت جمعی باعث سقوط دیکتاتور شد تا پیش از این هر کاری به این شکل می خواست در کشورهای اسلامی صورت گیرد سرکوب می شد.

حجت الاسلام حسینی ابراز داشت: حضور انقلاب ما در خیزش های اخیر مردمی در جهان اسلام به صورت فیزیکی و هدایت مستقیم نبوده است؛ اما این فضا ایجاد شد و خدا خواست و اخلاص ها نتیجه داد که همان الگویی که در جمهوری اسلامی به بار نشست همان هم در این کشورها تکرار شد. ولی یک مساله مهم درباره این قیام ها، این است که نیاز به تلنگر دارند تا متوجه شوند عامل قدرت و وحدت و هدایت مردم به راه صحیح، رهبری آگاه دینی است.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم در کشورهای مختلف، بیداری در صدر شورش علیه طاغوت حاصل شده ولی رهبری دینی وجود ندارد. اکنون در نظام ما و حوزه ما هم نسبت به این راهی که شما(طلاب بسیجی) انتخاب کرده اید راحت نخواهید بود با نگاه ها، حرف ها و برخوردها طعنه خواهید شنید؛ اما آثار و برکاتی که در این انتخاب هست را باور داشته باشید که امروز عظمت و تأثیر و نتیجه اش بسیار برتر از آن جهادهایی که درون حجره‌ها بزرگان علمای ما داشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) خطاب به حاضران تصریح کرد: به خاطر ورود به این فضا که طرح انقلابی جدیدی است به شما تبریک می گویم. این حلقه های تربیتی ابتکاری نوین است که غیرمستقیم مسائل را به جوانان و نوجوانان منتقل کرده و شبهاتشان را شناسایی و پاسخ می دهد.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: دو موضوع از ممیزه های انقلاب اسلامی ما بوده و هست و آن بصیرت مردم و تقویت رکن رکین نظام در زمان غیبت یعنی ولایت فقیه و همراهی با امام خامنه ای است که با وجود این‌که در رأس نظام هستند؛ اما مظلومند. باید تلاش کنید سرباز و مطیع ولایت باشید./930/پ202/س
ارسال نظرات