۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۹۹۷۰۳
امام جمعه گرگان:

کرامت و شخصیت افراد در کمک‌رسانی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان، حفظ کرامت و شخصیت افراد در کمک‌رسانی را ضروری دانست و گفت: دین مبین اسلام توجه و تأکید ویژه ای به رعایت کرامت انسانی دارد.
آيت الله سيد کاظم نورمفيدي، امام جمعه گرگان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، امروز در دیدار مدیر کل و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان، با اشاره به سالروز تأسیس این سازمان از سوی امام راحل گفت: فرمان راه‌اندازی کمیته امداد یکی از اقدامات ماندگار امام راحل بوده است.

امام جمعه گرگان گفت:‌ در کمک به دیگران باید کرامت و شخصیت فرد و یا افرادی که به آنان کمک صورت می گیرد، حفظ کنیم.

وی افزود:‌ نکته مورد توجه در خدمت،‌ اخلاق است و با توجه به این که در همه جای دنیا، خدمت به نیازمندان وجود دارد؛ اما در دین،‌ اسلام به این مسأله توجه فراوانی شده است.
 
امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: در اسلام و شریعت محمدی خدمت به هر شکلی پسندیده و مطلوب نیست، بلکه دارای شرایط و ضوابط خاصی است که باید در ابتدا، نیت برای رضای خدا باشد تا مصادق عمل صالح قرار گیرد و اگر قصد غربت و رضای حق تعالی در آن لحاظ نشود، اجر و پاداشی برای آن وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد:‌ بعد از این مسأله رعایت اخلاق انسانی نیز یکی دیگر از شروط خدمت به نیازمندان است که خداوند در قرآن می فرماید، ‌اگر نداری که به نیازمند کمک کنی، با گفتار و رفتار پسندیده جوابش را دهید و اگر حتی به شما تندی، خشونت و توهین کرد، آن فرد را ببخشید.
 
امام جمعه گرگان ادامه داد:  کمک نکردن در صورت نداشتن به نیازمند و مستمند واقعی اگر همراه با حفظ کرامت باشد، بهتر و ارزشمندتر از آن است که فرد صدقه دهد و بخواهد مستمند را با دادن صدقه عذاب دهد.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوع کمک امام حسین(ع) به یک نیازمند گفت: ‌ایشان بعد از آن که به فرد مورد نظر کمک کردند، اظهار داشتند که اگر حاجتی داری، آن را تنها نزد افرادی بگو که دارای دین واقعی، جوانمردی و اصالت خانوادگی باشند، زیرا دین خود نگهدارنده آبرو و شأن یک فرد، جوانمردی راه و روش نگهداری از حفظ آبرو و اصالت خانوادگی نیز نگه داشتن کرامت فرد نیازمند است.
 
وی در پایان گفت:‌ باید به مردم کرامت را یاد دهیم که خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) در گلستان با اشاره به عملکرد خود در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان مستعد و نیازمند به خوبی این کار را انجام داده و نباید دست مردم را به سوی خود دراز نگه داریم، زیرا این همان مسأله تحقیر افراد است و کاری کنیم که افراد توانمند شوند./950/پ202/س
ارسال نظرات