۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۹۹۶۸۰
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

حیات هر جامعه در کمک و همیاری با همدیگر است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، کمک به دیگران را از هویت‌های اسلامی دانست و افزود: حیات هر جامعه در کمک و همیاری با همدیگر است و باید این هویت را در جامعه تقویت کنیم.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار شماری از کارکنان و کارمندان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: احسان و نیکوکاری به بندگان خدا و رسیدگی به وضع مستضعفان کار ارزشمندی است که کمیته‌امداد امام خمینی(ره) آن را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: همه باید در برنامه‌های روزانه خود کمک‌ به اشخاص مستمند و ضعیف را در اولویت‌کاری قرار دهند و کمک به دیگران در حدی باشد که هیچ فرد فقیر و مستضعفی در جامعه وجود نداشته باشد.

این مرجع تقلید کمک به دیگران و یاری رساندن به افراد ضعیف جامعه را از تاکیدات قرآن و روایات دانست و افزود: کمک به دیگران با هویت اسلامی ما عجین شده است، از این رو باید این هویت اسلامی را برای همیشه حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: در کمک به دیگران همه باید از همدیگر سبقت بگیرند، اگر چنین اتفاقی بیفتد دیگر در جامعه، فقیر، بیمار و گرفتار نخواهیم داشت.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم یادآور شد: گاهی برداشتن یک خار از محل عبور مردم سبب ورود انسان به بهشت می‌شود و باید این روحیه در جامعه ما حفظ شود.

وی کمک به دیگران را از هویت‌های اسلامی دانست و بر این فرهنگ تاکید کرد و افزود: حیات هر جامعه در کمک و همیاری با همدیگر است و باید این هویت را در جامعه تقویت کنیم.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به روایاتی در خصوص احسان و نیکوکاری گفت: هیچ عبادتی محبوب‌تر از این نیست که انسان، مومنی را خوشحال کند و نیکوکاری از جمله عبادات مورد عنایت حضرت حق است.

وی با اشاره به کاهش آمار فقر در قم اظهار کرد: انتظار می‌رود شهر قم به عنوان یک شهر مذهبی در همه زمینه‌ها الگو و نمونه باشد، چرا که پررنگ‌تر شدن این گونه مسائل در شهر مقدس قم سبب سرافرازی شیعه خواهد شد.

این مرجع تقلید یکی از کارهای مهم در کشور را ایجاد شغل دانست و یادآور شد: حضرت رسول اکرم(ص) به این مهم بسیار تاکید داشتند و می‌فرمودند که اگر برای کسی شغلی ایجاد کنید این کار شما از کمک کردن به آن فرد با ارزش‌تر خواهد بود.

وی وجود بیکاری در جامعه اسلامی را زیبنده ندانست و افزود: بیکاری باید در جامعه ریشه‌کن شود، چرا که اگر کار و تلاش در جامعه بیشتر شود، جرائم و جنایات نیز کاهش می‌یابد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، ازدواج برای جوانان را بسیار مهم برشمرد و افزود: اگر آمار ازدواج در کشور افزایش یابد به یقین مفاسد اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت./917/پ202/ع

ارسال نظرات