۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۹۹۴۴۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

رعایت عفاف و حجاب، تضمین کننده سلامت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان، رعایت عفاف و حجاب در جامعه را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و گفت: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بـشرى و به ‌ویژه جوامع اسلامى مطرح اسـت که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جمع دانش‌آموزان دبیرستان نمونه دولتی دخترانه شهید قندهاری گرگان، شناخت خداوند را اساس سعادت و حرکت در مسیر تعالی و کمال دانست و خاطرنشان کرد: برای شناخت خدا در ابتدا باید انسان کامل را بشناسیم.

وی در ادامه سخنان خود به مسأله نقد در جامعه پرداخت و افزود: نقد باید منصفانه و بدون غرض ورزی‌های شخصی باشد، اگر انسانی پایبند به دین و شریعت باشد به طور یقین از تهمت و افترا دوری خواهد کرد.

امام جمعه گرگان، با تأکید بر این که نقد‌ها باید با نگاه عادلانه و دینی در جامعه پرداخته شود، ادامه داد: نقدی که در اساس و مبنا با هدف تخریب فردی و یا مجموعه‌ای صورت گیرد، نا‌درست و مردود است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال دانش آموزی که پیرامون ارتباط دختر و پسر پرسیده بود، گفت: روابط دختر و پسر هیچ معنای معقولی نمی تواند داشته باشد، من برای این دوستی ها هیچ وجهی نمی دانم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به تأکید شریعت اسلامی بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه، گفت: حجاب زنان در جامعه اسلامی باید بر اساس موازین الهی و قرآنی باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که محدوده حجاب در قرآن مشخص است و فقها هم در این خصوص فتوا داده اند، گفت: نباید کاری کرد که زمینه ارتکاب گناه در جامعه فراهم شود.

امام جمعه گرگان، رعایت عفاف و حجاب در جامعه را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بـشرى و به ‌ویژه جوامع اسلامى مطرح اسـت که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 آیت الله نورمفیدی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از دانش‌آموزان که در خصوص قیامت پرسیده بود، گفت: قرآن به طور کامل و مفصل قیامت را توضیح داده است و با فرا‌ رسیدن قیامت اوضاع این عالم دگرگون شده، خود اعمال مجسم می‌شوند، هر کس دفتر خود را می‌بیند و می‌داند که چه کرده است.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال دانش آموزی که درخصوص امام زمان(عج) و یارانش پرسید، گفت: یاران امام جزو عصر حاضر هستند، از 313 نفر از یاران امام عصر پنجاه نفر خانم هستند.
 
آیت الله نورمفیدی، قیام امام عصر(عج) را سبب اصلاح جوامع دانست و ادامه داد: امام زمان(عج) به عنوان منجی عالم بشریت یارانی شایسته، باایمان، اخلاقی و علمی دارد. /950/پ202/س
ارسال نظرات