۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۹۹۰۵۹
با صدور بیانیه ای؛

هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد و در آن ضمن اعلام حمایت از موج بیداری اسلامی در منطقه بر ضرورت محاکمه سران فتنه و همچنین مرز بندی شفاف نخبگان، خواص و فعالان سیاسی با جریان فتنه آمریکایی صهیونیستی تاکید شد.
هفتمين اجلاسيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم هفتمين اجلاسيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شامگاه پنج شنبه پنجم اسفندماه با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش این اجلاسیه که از صبح پنج شنبه و با حضور علمای بلاد و با سخنرانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم آغاز به کار کرده بود، با ایراد سخن توسط آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه پایانی هفتمین اجلاسیه خود ضمن درخواست از مسؤولان برای حفظ وحدت و همدلی، آن ها را به خدمت مضاعف به مردم توصیه کرده است.

این تشکل و نهاد برجسته حوزوی در این بیانیه که امضای آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین رسیده است، همچنین با اشاره به فتنه سال گذشته در کشور، خواستار محاکمه سران فتنه از سوی دستگاه قضایی شده و تاکید کرده است: علمای شرکت کننده در اجلاس سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد از همه نخبگان و خواص و فعالان سیاسی انتظار مرزبندی شفاف و صریح با جریان فتنه آمریکایی و صهیونیستی را دارند.

در این بیانیه ضمن حمایت از موج بیداری و خیزش اسلامی در منطقه، کشار بیرحمانه مسلمانان توسط دولت های خودکامه محکوم و از سران کشورهای اسلامی خواسته شده است که به خواسته ملت های خود توجه کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در این بیانیه مراتب تقدیر و سپاس خود را از سفر پرخیر و برکت ده روزه مقام معظم رهبری به شهر قم ابراز داشته و تاکید کرده است: امروز روحانیت و حوزه های علمیه برای تحقق رهنمودهای رهبری بیش از پیش مصمم شده اند و همه ارکان حوزه و روحانیت در مسیر تحول و بالندگی قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است، این اجلاسیه از صبح روز پنجم اسفندماه با سخنرانی حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی آغاز شد و شماری از شخصیت های حوزوی، علمای بلاد و اندیشمندان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

با توجه به سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم و ایراد سخنان بسیار مهم ایشان، محور اصلی اجلاسیه هفتم با عنوان حوزه بالنده، بایسته‌ها و راهکارها بود و برای هم اندیشی اعضای جامعه مدرسین با اندیشمندان حوزه و علمای بلاد هشت کارگروه در دو بخش رسالت های درون و برون حوزوی نیز تشکیل شد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات