۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۹۸۸۹۷
با حضور آیت‌الله نوری همدانی؛

یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه رضویه قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهدای مدرسه علمیه رضویه با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، فردا شب در قم برگزار می‌شود.
يادوراه شهداي روحاني
حامد رضایی، یکی از مسؤولان یادواره شهدای مدرسه علمیه رضویه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری یادواره شهدای روحانی این مدرسه علمیه در روزهای 5 و 6 اسفند ماه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم هر سال با هدف زنده نگه داشتن 186یاد و خاطره شهدای طلبه و روحانی برگزار می‌شود گفت: این مدرسه علمیه از مدارس قدیمی شهر مقدس قم است که در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شخصیت های والامقامی را قدای انقلاب اسلامی کرده است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه برنامه یادواره با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله نوری همدانی آغاز خواهد شد، عنوان کرد: حجت الاسلام آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام سید مهدی میرباقری رییس فرهنگستان علوم اسلامی از سخنرانان این یادواره هستند.

وی اظهار کرد: با همفکری خوبی که بین طلاب مدرسه علمیه رضویه ایجاد شد، طرح یک نمایشگاه با موضوع روحانیون مبارز تصویب و از یک ماه پیش اقدامات اجرائی لازم شروع شد.

رضایی ادامه داد: در نمایشگاه روحانیون مبارز، زندگی نامه علمای اسلام از شهید ثانی تا به امروز مورد بررسی قرار گرفته و در قالب های عکس، فیلم، نوشته و کتاب ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری یکی از دانش آموختگان این مدرسه محسوب می شود، گفت: بررسی زندگی نامه شهید مطهری به صورت ویژه در دستور کار نمایشگاه قرار گرفته است همچنین در این نمایشگاه غرفه کتب قرار داده شده که کتاب های مرتبط عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است، مدرسه علمیه رضویه در شهر مقدس قم ، ابتدای خیابان آذر واقع شده است. /909/ت302/ص
ارسال نظرات