۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۹۸۸۵۹
آیت الله نور مفیدی:

حوزه‌های علمیه وظیفه سنگینی در انتقال پیام اسلام به دنیا بر عهده دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که مسؤولیت حوزه‌های علمیه تنها به یک شهر و کشور محدود نمی‌شود، گفت: اندیشه، نظریه و تئوری‌های موجود وظیفه حوزه‌های علمیه را جهانی کرده است.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، در سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) که با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی و جمع کثیری از فضلا و طلاب علوم دینی استان گلستان در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع ) در قم برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) گفت: نگاه به حوزه علمیه قم و چنین محافل و مجالسی نشانه روشنایی، شکوفایی، ارزش و اهمیت حوزه های علمیه است.

وی افزود: اگر حوزه های علمیه، طلاب، اساتید، مراجع و بزرگانی که از زمان امام صادق(ع) در مدرسه و مکتب آن امام همام نبودند کسی نمی توانست مواریث اسلام و پیامبر و اهل بیت پیامبر(ص) را بعد از هزار و چهارصد سال به این زمان و امروز منتقل کنند و از این رو این بزرگترین ارزش برای طلاب علوم دینی است که در حوزه های علمیه تحصیل می کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یاد آور شد: بزرگان و شخصیت های زیادی در طول تاریخ با زحمات فراوان، خون دل خوردن ها، زندان ها و بالا ی دار رفتن ها و در عین حال همچون کوهی استوار با ایستادگی و صبر این میراث بزرگ را به ما انتقال دادند که در واقع با توجه به این امر مهم امروزه مسؤلیت حوزه های علمیه از هر زمانی سخت تر شده است.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: در گذشته ارتباطات مشکل و سخت بود اما در دنیا ی امروزی با وسایل ارتباط جمعی، دنیا همانند یک کف دست کوچک شده و از طرفی به یک دهکده تبدیل شده است که این امر مستلزم تربیت فقهای آگاه و زمان شناس است که بتوانند دراین دنیای امروزی پاسخ گو باشند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفربه شهر مقدس قم اظهار داشت: معظم له در این سفر، مسؤلیت و مخاطب حوزه های علمیه را مختص به یک شهر، داخل ایران و کشور های اسلامی ندانست، بلکه مخاطب آنها را همه مردم دنیا برشمرند.

وی افزود: در چنین عصری با شناخت دقیق از افکار و اندیشه ها، نظریه ها و تئوری ها مسؤلیت حوزه های علمیه بیشتر شده است که باید با نگاه دقیق و حساب شده از حرف هایی که در دنیا زده می شود و با توجه به مواریث گران بهای تشیع و تکیه بر آن جواب بدهیم و از این نگاه صراط مستقیم تشیع را به دنیا عرضه کنیم که از این رو مسؤلیت بسیاری سنگینی به شمار می آید، چرا که اگر بتوانیم محاسن کلام امامان شیعه را به دنیا برسانیم، دنیا از ما تبعیت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به کلام نورانی پیامبر اکرم (ص) «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» گفت: امروز دنیا دارای قانون، نظم وتربیت است اما فاقد اخلاق است، نقش اخلاق در اداره جامعه بسیار مهم است و ما که میراث دار رسول گرامی اسلام و بنا بر روایات صحیح وارث انبیاء هستیم بیش از هر کسی باید متخلق به اخلاق باشیم.
 
آیت الله نورمفیدی در ادامه اخلاق در تبلیغ، اخلاق اجتماعی و اخلاق در خانواده را برای طلاب مهم و کار ساز برشمرد و افزود: آنچه را که مردم را به دنبال پیامبر(ص) جمع می کرد همین صفات نیکو و اخلاق شایسته بود و این مسأله باید برای علما و افاضل مهم تلقی شود چرا که ما با اخلاق می توانیم جامعه را بسازیم و اگر خانواده یک روحانی و فرزندان آنها در این راستا مراقب و مواظب نباشند به طور یقین دچار مشکل خواهند شد و از طرفی نمی توانند در جامعه موثر واقع شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، انقلاب اسلامی ایران را از برکات حوزه های علمیه برشمرد و گفت: از برکات حوزه های علمیه همین انقلابی است که به رهبری امام راحل به وجود آمده است و از طرفی برکات این انقلاب فضای منطقه ما را معطر نموده است و این موهبت که وارد کردن اسلام به دایره مدیریت و حاکمیت است برکت بزرگی است که ما باید قدر دان آن باشیم.

وی افزود: بحمدلله امروز کشور ما به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) حول محوریت یک فقیه روحانی و مجتهد شایسته و مدبری آگاه اداره می شود و این هم از برکاتی است که ما در زیر سایه معظم له زندگی می کنیم و انشاالله تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) مستدام و به حکومت جهانی اما زمان (عج) متصل خواهد شد.

آیت الله نورمفیدی در پایان، طلاب علوم دینی استان گلستان را پاره های تن و از افتخارات استان برشمرد و اظهار داشت: استان گلستان از گذشته مورد توجه دانشمندان و مرکز علم ودانش بوده و انتظار می رود این مجموعه علما استان همانند گذشته افتخارات حاصل شده را تکرار کنند./950/د102/س
ارسال نظرات