۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۹۸۶۹۸
آیت الله حیدری:

فتنه‌های دشمنان در برابر اقتدار مسلمانان پوچ و توخالی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که همه آرزوی دشمنان ایجاد نفاق و برادر کشی بین مسلمانان است، گفت: زمانی که هدف مسلمانان جهان جاودانگی و اقتدار اسلام باشد توطئه‌های دشمنان برای ایجاد نفاق و تفرقه بین مسلمانان پوچ و توخالی است.
آيت الله حيدري/2
آیت الله محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که روحانیان پرچم‌دار و مفسران اسلام هستند، اظهار داشت: وحدت یکی از اصول مهم اسلام است و روحانیان می‌توانند نقش مهمی را در ایجاد وحدت بین مسلمین ایفا کنند.

دبیر شورای حوزه‌های علمیه خوزستان‌ در ادامه سخنان خود اظهار داشت: کلام و سخن روحانیان برای مردم ایران حجت است و روحانیان می توانند باتوجه به آموزه‌های اسلام و قرآن پیوندی ناگسستنی بین مسلمانان و احزاب سرتاسر جهان ایجاد کنند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که انسان های معتقد به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در همه برهه‌های زمانی محور وحدت و دوستی در جامعه هستند، اذعان داشت: نمونه بارز بر این مدعا انقلاب اسلامی ایران است که مردم با محوریت روحانیان و رهبری امام خمینی(ره) حماسه‌ای بزرگ و شورآفرین را در سطح کره خاکی آفریدند.

ذلت و خواری برخی از جوامع اسلامی اختلاف افکنی دشمنان است

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود ذلت و خواری بعضی از ملت های مسلمان و غیر مسلمان را اختلاف افکنی مزدوران در این جوامع اسلامی و غیر اسلامی دانست و عنوان کرد: دشمنان اسلام و مسلمین با کاشت ریشه نفاق و تفرقه بین مسلمنان جهان قصد از هم گسستن طناب استوار وحدت و دوستی مسلمانان را داشتند که توطئه و فتنه آنان با مطرح ساختن هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) خنثی و ریشه کن شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) محور وحدت مسلمانان جهان را میلاد پر سرور حضرت محمد بن عبدالله(ص) قرار دادند، زیرا که پیامبر بزرگ اسلام(ص) یکی از مشترک‌ترین عقاید امت اسلام و مذاهب اسلامی هستند.

استاد حوزه علمیه خوزستان‌ ابراز داشت: مسلمانان جهان در بسیاری از مسائل فقهی و اصولی بین آنها اختلاف نظر است؛ اما مسأله نبوت پیامبر اسلام(ص) بین همه مسلمانان اتفاق نظر است که حضرت امام خمینی(ره) با بیان هفته وحدت در میلاد حضرت رسول اکرم(ص) نفاق و تفرقه‌های دشمنان اسلام و مسلمانان از بین برد.

اتحاد بین اقشار ایرانی سبب سربلندی آنها در جهان است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در کشور ایران اتحاد ملی باید بین تمامی اقشار ایران زمین حفظ شود، تصریح کرد: وحدت میان همه اقشاری که در ایران زندگی می کنند فتنه ها و توطئه های از پیش طراحی شده دشمنان را خنثی می کند و موجبات سرافرازی و سربلندی اقشار ایران اسلامی را در بین اقشار سراسر جهان فراهم می سازد.

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به معنای حقیقی وحدت از منظر اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) اشاره و خاطر‌نشان کرد: معنای حقیقی وحدت یگانه و یک دل‌شدن مسلمنان است و وحدت مسلمانان زمانی تحقق می‌یابد که آنها رهبر و قیامی واحد داشته باشند، به مشکلات یکدیگر رسیدگی کنند و در مقابل تهاجم‌های دشمنان به سرزمین‌های اسلامی مقاومت و ایستادگی کنند که این خود گواه خوب و زیبایی برای وحدت بین مسلمانان جهان است.

دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود با بیان این که همه امید و آرزوی دشمنان ایجاد نفاق و برادر‌کشی بین مسلمانان است، بیان داشت: زمانی که غایت و هدف مسلمانان جهان جاودانگی و اقتدار اسلام باشد توطئه ها و فتنه های دشمنان برای ایجاد نفاق و تفرقه بین مسلمانان مانند میوه‌ای نرسیده و خام به نظر می رسد؛ بنابراین فتنه‌های دشمنان در برابر عظمت و بزرگی اسلام و مسلمین پوچ و توخالی است./945/302/س

ارسال نظرات