۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۹۸۵۴۶
امام جمعه نکا:

محاکمه سران فتنه خواسته به حق مردم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: محاکمه سران فتنه و فتنه‌گران از خواسته‌های به حق مردم است و قوه قضاییه نباید در این راستا تعلل کند.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا و مسؤول هيأت نظارت و بازرسي برانتخابات مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: باید محاکمه و حتی اعدام سران فتنه در کشور از سوی قوه قضاییه در اسرع وقت انجام شود و نباید بیش از این تعلل و کوتاهی در این راستا صورت گیرد.

وی اظهار داشت: با محاکمه این سران فتنه هیچ گونه اتفاق و تنشی در کشور ایجاد نمی شود بلکه سکوت و تعلل در این موقعیت، مردم را  سردرگم خواهد کرد.

خطیب جمعه نکا با بیان این که همه فتنه ها زیر سر انگلیس و به واسطه حضور این مزدور در منطقه صورت می‌گیرد، بیان داشت: مقام معظم رهبری بارها در این رابطه هشدار داده‌اند و باید در این رابطه نیز موضع‌گیری روشن اتخاذ شود.

حجت الاسلام محمدی لایینی یادآور شد: مجلس باید حدود و چگونگی ارتباطات با انگلیس را مشخص کند تا دچار دوگانگی در این رابطه نشویم.

وی با تأکید بر این که محاکمه سران فتنه و فتنه‌گران از خواسته‌های به حق مردم است و قوه قضاییه نباید در این راستا تعلل کند، خاطر‌نشان کرد: تا چه موقع  باید راهپیمایی کنیم  و شعار دهی، تکلیف در مقابل این سران فتنه مشخص است و آنچه خواسته بحق مردم است باید اجرا و عملیاتی شود.

حجت الاسلام محمدی لایینی یادآور شد: متاسفانه قوه قضاییه در این رابطه محکم وارد نشده است و باید در این راستا براساس خواسته مردم که این نظام را به پیروزی رساندند عمل کنند.

وی گفت: سکوت برخی مسؤولان و خواص قابل قبول نیست بلکه این تکلیفی است که باید ادا شود و هر چه زودتر و شفاف تر موضع گیری شود وضعیت جامعه بهتر از گذشته خواهد شد و تکلیف یکسره می شود.

خطیب جمعه نکا خاطر نشان کرد: اگر قوه قضاییه در همان دوران فتنه سال گذشته با موضع گیری صریح وارد می شد اکنون این افراد اندک علیه نظام شورش نمی کردند و خسارت بر اموال مردم وارد نمی کردند.

وی ادامه داد: سران فتنه یعنی موسوی، خاتمی و کروبی باید محاکمه شوند چرا که در این اغتشاشات نقش اساسی بر عهده داشته اند و مردم نیز خواهان انجام این امور هستند.

حجت الاسلام محمدی لایینی با تاکید بر حضور در مساجد در همه ایام سال اظهار داشت: با پایان یافتن محرم و صفر نباید حضور در مساجد پایان یابد بلکه باید این حضور استمرار داشته باشد.

وی گفت: علما، خطبا و روحانیت باید در مساجد فضا را برای حضور جوانان در ایام مختلف سال فراهم کنند و با استفاده از امور فرهنگی و نشر احکام دین و مکارم اخلاقی، مساجد را به مامن و پناهگاه جوانان تبدیل کنند.

امام جمعه نکا با گرامیداشت سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص)  خاطرنشان کرد: مکارم اخلاق پیامبر اکرم(ص) یکی از شاخص‌ترین نقطه شخصیتی ایشان است  که باید این مکارم اخلاقی در جامعه و در بین جانان رواج یابد.

گفتنی است، در پایان نماز جمعه نکا جمع کثیری از مردم متدین و ولایت‌مدار این شهرستان ‌با برپایی راهپیمایی باشکوه در مسیر مصلی تا میدان جانبازان ‌با سر‌دادن شعارهایی همچون‌«مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر منافق»، «‌سران فتنه اعدام باید گردند» و «‌مرگ بر اسرائیل و آمریکا»  فعالیت‌های عده‌ای مزدور در به راه انداختن اغتشاشات 25 بهمن‌ماه را محکوم کردند./950/پ202/س

ارسال نظرات