۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۹۸۳۸۰
امام جمعه مسجد سلیمان:

وحدت میان شیعه و سنی امری عقلایی و پسندیده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان سرنگونی حسنی مبارک را ارمغان ملت فرهیخته مصر برای امت اسلام خواند و گفت: رمز این حرکت بزرگ وحدت بود که توانستند این غاصب هم پیمان با رژیم صهیونیستی را ریشه کن کنند.
امام جمعه مسجد سليمان، حجت الاسلام اميني
حجت الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجدسلیمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که وحدت از دیدگاه اسلام به معنای جمع شدن دور قرآن و عترت است، اظهار داشت: اسلام منادی وحدتی بر پایه «انی تارکم فیکم ثقلین کتاب الله و عترتی» است.

امام جمعه مسجدسلیمان با تأکید براین که باید برای وحدت جهان اسلام از ظرفیت ها و استعدادهای موجود بهره برد، ابراز داشت: وحدت مورد نظر اسلام، وحدت در همه امت اسلامی است.

وی با بیان این که وحدت میان شیعه و سنی امری پسندیده وعقلایی است، اذعان داشت: دشمنان از همه امکانات و ابزار خود جهت تفرقه میان امت اسلامی بهره می برد؛ از این رو باید از درگیری های نا بجا و هدر رفتن توان دینی پرهیز کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سقوط حکومت فاسد مصر، تصریح کرد: سرنگونی حسنی مبارک ارمغان ملت فرهیخته و بزرگ مصر است که مردم با وحدت خود توانستند این غاصب هم پیمان با رژیم صهیونیستی را ریشه کن کنند.

این فعال عرصه فرهنگی افزود: خوشبختانه اکنون امت اسلامی دریافته است که با وحدت می تواند به دستاوردهای بزرگی نائل شود.

حجت الاسلام امینی با بیان این که مناظره های علمی بین شیعه و سنی منافاتی با وحدت ندارد، بیان داشت: علمای شیعیان و اهل سنت می توانند با وحدت و حفظ برادری در مجامع علمی جهت دستیابی به حقیقت به مناظره های علمی و عقیدتی خود بپردازند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان با اشاره به برخی درگیری های محدودی که در پاره ای از اوقات دیده می شود، خاطر نشان کرد: این درگیری ها مسلمانان نیست بلکه از مسلمان نماها است که خوشبختانه سال به سال به سطح آگاهی های مسلمانان جهان افزوده می شود.

وی با اشاره به این که مسلمانان با تکیه بر اصول مشترک مانند پیامبر اکرم(ص)، قرآن و قبله می توانند با یکدیگر وحدت مادی و معنوی داشته باشند، اظهار داشت: کشورهای مسلمان نیز باید پس از دستیابی به موفقیت های مادی دیگر کشورهای اسلامی را کمک و حمایت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: خوشبختانه اکنون تعامل مثبت و سازنده ای بین علمای شیعه و سنی وجود دارد که امیدواریم این تعامل بیش از پیش گسترش یابد.

این فعال عرصه فرهنگی در پایان به نقش روحانیت در وحدت جامعه اشاره کرد و گفت: به سبب پیروی مردم مظلوم جهان از روحانیت و همچنین نقش ومحوری و آموزگاری آنها در جامعه، رفتار آنها در همه عالم اسلام تأثیرگزار است./945/ت302/ص

ارسال نظرات