۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۹۸۱۸۶
رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی:

برنامه پنج ساله دفتر تبلیغات تدوین می شود/ روشنفکری نباید با انحراف و وادادگی آمیخته شود

خبرگزاری رسا ـ رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، از تدوین برنامه پنج ساله این نهاد حوزوی در چند ماه آینده خبر داد و نگاه ویژه به عرصه تبلیغ به ویژه تبلیغ نوین را یکی از سیاست های راهبردی این نهاد دانست.
مراسم توديع و معارفه رييس دفتر تبليغات اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد واعظی روز دوشنبه، در مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر تبلیغات اسلامی که با حضور نمایندگان بیوت مرجع، علما و مسؤولان حوزوی در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت‌: در گذشته یک تلقی خاص و محدودی نسبت به حوزه و رسالت های آن وجود داشت و معمولا امور و فعالیت‌های پیرامونی در حوزه در حاشیه بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امروز تلقی وسیعی از حوزه ایجاد شده است و کارکردها و رسالت های حوزه به گونه ای گسترش و توسعه یافته که این حواشی به متن تبدیل شده است.

رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ماموریت ها و رسالت های جهانی حوزه های علمیه تاکید کرد: حوزه امروز باید به صورت همه‌جانبه نیازهای فرهنگی، علمی و نیازهای جهان اسلام و نظام مقدس اسلامی ایران را پاسخگو باشد.

وی در ادامه گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مدت زمان فعالیت پربار خود همیشه مورد حمایت امام راحل و مقام معظم رهبری بوده که این حمایت‌ها موجب رشد و بالندگی این نهاد حوزوی و فرهنگی و تبلیغی شده است.

رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: در جلسه ای که هفته خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودم، مسائل را مطرح و از ایشان سؤال کردم که دیدگاه و مطالبات خاص حضرتعالی نسبت به دفتر تبلیغات اسلامی چیست که ایشان نیز مطالبی را بیان کردند.

وی گفت: ایشان تاکید کردند دفتر تبلیغات یکی از موتورهای اصلی وصول به حوزه مطلوب است، مقام معظم رهبری همچنین در این دیدار گفتند من دفتر تبلیغات را نماد روشنفکری حوزه می دانم و این دفتر باید نقطه امید افراد نو‌اندیش و فهیم حوزه باشد.

رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: روشنفکری که ما از آن سخن می‌گوییم و رهبری انقلاب نیز بر آن تاکید دارند مقید به قید حوزوی بودن و رعایت اصول و چارچوب ها است و روشنفکری نباید با انحراف، وادادگی و سست اندیشه ها یی به سؤ رفتار می شود، آمیخته گردد.

وی با قدردانی از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام حسن ربانی رییس پیشین این نهاد حوزوی، اظهار داشت: امیدوارم در دوران مسؤولیت خود با همکاری دوستان دفتر تبلیغات اسلامی و همچنین افراد دلسوز حوزه زمینه‌های رشد و پیشرفت بیشتر دفتر را فراهم کنیم.

رییس جدید دفتر تبلیغات گفت: آقای ربانی زحمات بی شائبه و مخلصانه ای را کشیده اند و امیدواریم در مسؤولیت جدیدشان نیز بیش از پیش موفق و مؤید باشند.

حجت الاسلام واعظی در ادامه با اشاره به وظایف و ماموریت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت:بنده هویت دفتر تبلیغات اسلامی در بعد آموزشی و علمی نمی کنم و یکی از ارکان هویتی این نهاد بعد تبلیغی آن است.

وی با بیان اینکه دین مردم با امر تبلیغ گره خورده است، تاکید کرد: این تبلیغ باید ارتقا و رشد پیدا کرده و همسو با رشد فکری طبقات مختلف جامعه امر تبلیغ نیز در دفتر تبلیغات اسلامی ارتقا یابد.

حجت الاسلام واعظی گفت: ما باید هم در جهت ارتقا و رشد سطح بینشی مبلغان بکوشیم و هم امر تبلیغ را در ساحت‌های جدید آن به ویژه در عرصه رسانه رشد و ارتقا بدهیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود از تدوین برنامه پنج ساله این نهاد حوزوی خبر داد و گفت: در چند ماه آینده با همکاری اعضای هیات امنا برنامه پنج ساله آینده این دفتر تدوین خواهد شد و به همراه اعضا خدمت رهبر معظم انقلاب خواهیم رسید تا از رهنمودها و بیانات ایشان نیز بهره بگیریم.

حجت الاسلام واعظی در پایان سخنان خود، از حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری و نگاه ویژه ایشان به دفتر تبلیغات اسلامی قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که در راستای عمل به رهنمودهای ایشان به خوبی برنامه ریزی و فعالیت کند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات