۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۹۷۴۲۳
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

خیزش‌های مردمی خاورمیانه در سایه مرجعیت دینی به ثمر می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حیات اسلام را در راستای پیروی از ولایت فقیه عنوان کرد و بیان داشت: امروز وجود رهبری دینی خلأ بزرگ خیزش‌های مردمی خاورمیانه است.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
حجت‌الاسلام سیدحسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حیات اسلام را در راستای پیروی از ولایت فقیه عنوان کرد و بیان داشت: امروز وجود رهبری دینی خلأ بزرگ خیزش‌های مردمی خاورمیانه است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که در حال حاضر در مسیر انتقال ارزش‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: باید ایران اسلامی را با فرهنگ غنی اسلام و آموزه‌های امام (ره) زنده نگه داریم و آن را به نسل های جدید حتی در کشورهای دیگر انتقال دهیم تا بتوانیم قله‌های سربلندی و پیشرفت را سریع‌تر طی کنیم و دشمن با تبلیغات نادرست جوانان ما را از مسیر منحرف نکند.

حجت الاسلام گلمیرزاده، اجرای عدالت اجتماعی را مهم‌ترین هدف امام خمینی‌(ره) در راستای تحقق حکومت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر عدالت اجتماعی در جامعه‌ای تحقق یابد آن جامعه به رشد، تعالی و شکوفایی می‌رسد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) برای تحقق حکومت اسلامی شاخص‌های بارزی را مشخص کرده بودند، افزود: این معیارها برگرفته از شاخص‌های پیامبر‌(ص) بود و امام راحل با این حرکت سبب احیای فرهنگی شد که در حال فراموشی بود.

حجت الاسلام گلمیرزاده، تحقق حکومت دینی را موجب تحقق عدالت و انسانیت در جامعه دانست و تصریح کرد: اسلام وجود ظلم را در جامعه جایز نمی‌داند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، آزادی اندیشه و بیان را دومین رویکرد امام راحل در جامعه اسلامی یاد کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) می‌خواستند مردم خود تصمیم گیرنده باشند و آزادانه آنچه را که اسلام مشخص کرده انجام دهند.

وی، حفظ کرامت انسانی را یکی از دغدغه‌های امام خمینی(ره) برای احقاق حکومت دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: از نگاه امام حضور مسلمانان در عرصه‌های سرنوشت‌ساز ضروری بود.

حجت الاسلام گلمیرزاده، روند ترویج اندیشه‌ها و رویکردهای امام خمینی(ره) را در 32 سال اخیر مثبت اعلام کرد و گفت: مردم برای تحقق این فرهنگ مجاهدت‌های فراوانی صورت داده‌اند که پیروی از ولایت فقیه نمونه بارز این مسأله است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: اگر اقتدار و عظمت را دنبال می‌کنیم، این عظمت از طریق پیروی از ولی فقیه حاصل می‌شود.

وی با بیان این که در دولت اسلامی نباید هیچ فاصله‌ای بین مردم و مسؤولان باشد، اظهار داشت: این مصداق حقیقی را در دولت نهم و دهم می‌توان پیدا کرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده به ترویج فرهنگ ظلم ستیزی امام خمینی(ره) در جهان اشاره کرد و گفت: حرکت امروز کشورهای عربی برگرفته از رویکرد ایشان است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، اتکا به خودباوری و ایجاد اعتماد به نفس را مهم‌ترین پیام انقلاب اسلامی نامید و تاکید کرد: با استفاده از این سلاح می‌توانیم در مقابل دنیا و استکبار جهانی بایستیم.

حجت الاسلام گلمیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تبیین ارزش‌های انقلاب برای نسل حاضر ضروری است، اظهار داشت: این رویکرد باید به صورت تخصصی و علمی در دانشگاه‌ها و مدرسه‌ها دنبال شود.

وی، برگزاری گفتمان‌های دینی در دانشگاه‌های استان و برگزاری محافل انس با قرآن را از مهم‌ترین برنامه های اجرایی در ایام دهه فجر عنوان کرد./950/ت302/س
ارسال نظرات