۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۹۶۹۷۵
مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی:

حوزه علمیه خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: وقتی معتقدیم حوزه‌های علمیه، پایگاه‌های امام زمان(عج) محسوب می شود؛ بنابراین باید در این مراکز، افراد آموزش هایی ببینند که خط مقدم ما نیاز دارد، یعنی پاسخگوی شبهات و مسائل اعتقادی موجود بشر باشد.
حوزه علمیه خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود
حجت الاسلام مجید نصیرایی، مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد اظهار داشت: حوزه و روحانیت علمدار نظام اسلامی و انقلاب ایران بوده و هستند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه خاستگاه اصلی انقلاب به شمار می رود که نمونه بارز این مدعا امام خمینی(ره) است؛ زیرا ایشان از همین حوزه‌ها برخاسته، قیام کرده و انقلاب اسلامی ایران را به ثمر رساندند.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به عوامل تأثیرگذار در پیروزی انقلاب ابراز داشت: هم مبانی علمی و انقلابی که در حوزه های علمیه وجود دارد و هم اعتماد مردم به روحانیت و حوزه موجب شد که حوزه‌ها نقش خود را در پرچمداری انقلاب به درستی ایفا کنند، نقشی که تاکنون نیز در زمینه حفظ این انقلاب ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به تأکید امام خمینی(ره) بر توجه به اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی‌ اذعان داشت: یکی از دغدغه‌های امام، تمییز این دو از یکدیگر بود، اسلام آمریکایی با سرنوشت انسان کاری نداشته و داعیه جهانی شدن ندارد لذا باید این اسلام را با آموزه‌های اصیل اسلام و اسلام حقیقی متفاوت دانست؛ از این رو در عصر امروز حوزه‌ای انقلابی نامیده می شود که روی این مبانی، یعنی جهانی شدن کار کرده و به سمتی حرکت کند که مدیریت جامعه بشری را در دست گیرد.

مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این‌که در چنین حوزه ای، طلاب باید آموزش های حرکت جهانی امام زمان(عج) را فراگیرند، اظهار داشت: حوزه علمیه ای مطلوب است که خود را برای این عرصه آماده کرده و در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وارد شود.

وی بیان داشت: وقتی معتقدیم حوزه‌های علمیه، پایگاه‌های امام زمان(عج) محسوب می شود؛ بنابراین باید در این مراکز، افراد آموزش هایی ببینند که خط مقدم ما نیاز دارد، یعنی پاسخگوی شبهات و مسائل اعتقادی موجود بشر بوده و به مباحث فوق برنامه توجه خاصی داشته باشند.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به استقبال مردم و علمای قم از حضور رهبر معظم انقلاب در این شهر، افزود: خیلی ها بعد از فتنه سال 88 به دنبال این بودند که بیان کنند، حوزه علمیه، علما و مراجع تقلید اعتقادی به جریان ولایت فقیه ندارند ولی با استقبال کم نظیر مردم و علمای این شهر از رهبر معظم انقلاب و تعطیلی مدارس علمیه در زمان حضور ایشان در قم، تمام این ادعاها خنثی شد و این ادعا که خاستگاه اصلی انقلاب، حوزه بوده بار دیگربه اثبات رسید.

وی با بیان این‌که باید بصیرت را در مردم افزایش داد، تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که خواص و توده مردم به آن دچار می‌شوند، به دلیل ناآگاهی و نداشتن بصیرت است. حال در این بین برخی عالمانه و عامدانه به مشکلات جامعه دامن می زنند که باید با این افراد، برخورد جدی، سریع و بی تعارفی صورت گیرد؛ اما برخی دیگر به دلیل ناآگاهی اقداماتی را انجام داده اند که بهترین راه برای کمک به این افراد و برون رفت از عرصه ای که در آن حضور دارند، همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند یعنی بصیرت افزایی.

مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی، بر برگزاری جلسات و کارگاه هایی با موضوع تاریخ معاصر برای طلاب جوان تأکید کرد و یادآور شد: می توان با برگزاری مسابقه کتابخوانی و دعوت از اساتید در سطوح مختلف، طلاب را با اندیشه ها و آرمان های امام راحل و انقلاب آشنا کنیم.

وی با تأکید بر این‌که در این وظیفه هر کس به اندازه خود سهیم است، خاطر‌نشان کرد: هم صدا وسیما باید فعالانه در عرصه معرفی اندیشه‌ها و اهداف امام خمینی(ره) فعال باشد و برنامه‌هایی را در این زمینه تولید کند هم سازمان تبلیغات و هم حوزه‌های علمیه./934/ت302/س
ارسال نظرات