۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۹۶۹۶۶
استاد حوزه و دانشگاه:

پایان نامه نویسی رشد روش شناسی علمی طلاب است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور، بیان داشت: توجه به موضوعات روز نیاز به کارگاه های پژوهشی و اردوهای علمی مشترک بین اساتید حوزه و مسؤولان نظام دارد.
پژوهش

حجت الاسلام محمد رضا ضمیری، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: پایان نامه نویسی در حوزه دارای ثمرات و کارکردهای گوناگونی است که اولین فایده آن ورزیدگی علمی طلاب حوزه‌های علمیه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پایان نامه نویسی رشد روش شناسی علمی است، گفت: پایان نامه نویسی حرکتی علمی و در عین حال عملی است که دانش پژوهان را در مسیر رشد علمی یاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پایان نامه های حوزه باید دارای کارکرد راهبردی و کاربردی باشد، اذعان داشت: برگزاری جلسات هم اندیشی با قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سازمان ملی جوانان و سایر ارگان های مرتبط و ارائه اولویت های پژوهشی و حمایت از پژوهشگران و رساله های علمی می تواند گام مثبتی در اجرایی شدن نتیجه تحقیقات حوزوی باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: پایان نامه های سطح چهار حوزه باید نظریه پردازی و گسترش مرزهای دانش را متکفل شود و خلاء های فکری جامعه را پر کند.

وی اظهار داشت: نظریه پردازی که پیوسته مورد تاکید مقام معظم رهبری است نیاز به ایجاد زیر ساخت دارد که باید به موقع طراحی و اجرا شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انتخاب موضوعات راهگشا از اساسی ترین نیازها در پایان نامه نویسی است، گفت: باید در جلسات هم اندیشی اساتید، نیازهای جامعه مطرح و اولویت سنجی شود.

وی بیان داشت: توجه به موضوعات روز نیاز به کارگاه های پژوهشی و اردوهای علمی مشترک بین اساتید حوزه و مسؤولان نظام دارد. /909/ت303/ع

ارسال نظرات