۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۹۶۶۹۴
خطیب جمعه شهر صیدا:

تحولات اخیر جهان عرب نشانگر بیداری ملت ها و عقب نشینی نیروهای استکباری است

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی رخدادهای اخیر لبنان و رویدادهایی که برخی کشورهای عربی مانند تونس، یمن و مصر در حال وقوع است را نشانگر پیشروی حق و پسروی باطل و بیداری ملت ها و عقب نشینی نیروهای استکباری آمریکایی و اسراییلی دانست.
علامه شيخ عفيف نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، خطیب جمعه شهر صیدا، روز گذشته در در خطبه های نماز جمعه که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد با اشاره به تحولات لبنان، تونس، یمن و مصر گفت: رخدادهای اخیر لبنان و رویدادهایی که برخی کشورهای عربی مانند تونس، یمن و مصر در حال وقوع است، نشانه پیشروی حق و پسروی باطل است.

وی این تحولات را نشانگر بیداری ملت ها و عقب نشینی نیروهای استکباری آمریکایی و اسراییلی دانست و افزود: لبنان و منطقه وارد مرحله تازه ای شده است و نسل جدید برگ اعتماد خود را به حکمرانان مستبد و مسؤولان منفعت طلب نمی دهد.

علامه نابلسی با تاکید بر اینکه نسل های کنونی خواستار آزادی، کرامت و عدالت هستند واز بندگی و وابستگی سیاسی و خواری اجتماعی بیزارند، گفت: ملت غیور و با عزت لبنان هرگز حاضر به پذیرش سقوط مقاومت از گذر دادگاه بین المللی ترور حریری نخواهند شد.

وی با تأکید بر هوشیاری و وحدت لبنانی ها، گفت: مردم ما به آمریکایی ها اجازه نخواهند داد تا کشور را به لبه پرتگاه سوق دهد و در برابر شعارهای مذهبی و طایفه ای برخی از متعصبان و منفعت جویان ساکت نخواهند نشست./981/گ
ارسال نظرات