۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۹۶۵۸۹
با پیام آیت الله سبحانی؛

کنگره علامه شوشتری در شوشتر آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ کنگره بزرگداشت علامه شیخ جعفر شوشتری، ساعتی پیش با پیام حضرت آیت الله سبحانی در شوشتر آغاز بکار کرد.
علامه شوشتري، علامه شيخ جعفر شوشتري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کنگره بزرگداشت علامه شیخ جعفر شوشتری، صبح امروز، با پیام حضرت آیت الله جعفر سبحانی که توسط آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد در شوشتر آغاز بکار کرد.

این کنگره، ساعت 9:30 صبح امروز آغاز شده و تا ساعت 15 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت؛ آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله رضا استادی، مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محقق، امام جمعه شوشتر، و همچنین حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این کنگره به سخنرانی می پردازند.

کنگره بزرگداشت علامه شیخ جعفر شوشتری، هم اکنون با حضور آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و علما، دانشمندان، فرهیختگان و مردم عالم پرور این استان در سالن ورزشی رسالت شهرستان شوشتر در حال برگزاری است.

گفتنی است، همایش بزرگداشت این عالم شهیر از سوی انجمن آثار و مفاخر استان و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شده است.

همچنین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط حجت الاسلام سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ابتدای این جلسه قرائت شد.

مرحوم آیت اللّه شوشتری، پس از انجام رسالت دینی و ارشاد مردم در شهرهای مختلف ایران و زیارت هشتمین امام نور و رحمت، حضرت رضا(ع) در شور و شوق زیارت امیرمؤمنان، علی(ع) دگر بار راه عراق را درپیش گرفت، امّا متأسّفانه در منطقه غرب کشور و مرز کنونی ایران و عراق بیمار شد که پس از چند روز، سرانجام در تاریخ ۲۸ صفر سال ۱۳۰۳ ه‍. ق، روح بلند آوازه و ملکوتیش به جوار رحمت حق پرکشید؛ پیکر مطهرش به وسیله ارادتمندان، به آستان نخستین امام نور، علی بن ابی طالب(ع) حمل و در آنجا به خاک سپرده شد./945/پ202/ع

ارسال نظرات