۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۹۶۳۸۷
7 بهمن‌ماه؛

کتاب فلسفه فلسفه اسلامی در قم نقد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست نقد و بررسی کتاب فلسفه فلسفه اسلامی نوشته حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم برگزار می‌شود.
نشست فلسفه فلسفه اسلامي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نشست نقد و بررسی تخصصی کتاب فلسفه فلسفه اسلامی، با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، نویسنده کتاب، 7 بهمن‌ماه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر قم برگزار می‌شود.

در این نشست تخصصی که به همت گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری خانه کتاب ایران برگزار می‌شود، دکتر فنایی و دیرباز از صاحبنظران عرصه فلسفه سخنرانی خواهند کرد.

یادآور می‌شود: کتاب فلسفه فلسفه اسلامی در هشت گفتار با عناوین چیستی و گونه‌های فلسفه مضاف، نظریه دیدبانی، چیستی فلسفه فلسفه اسلامی، چیستی فلسفه یونان، چیستی فلسفه اسلامی، حکمت نوین اسلامی، ساختار و قلمرو فلسفه اسلامی و آسیب شناسی فلسفه اسلامی به نگارش در آمده است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «نگارنده پس از یک سال مطالعه آسیب شناسانه پیرامون فلسفه اسلامی به این نتیجه رسید که برای گره گشایی و نوسازی در عرصه فلسفه، باید رویکرد درجه دوم به توصیف و تحلیل و آسیب شناسی ساختاری و محتوایی چیستی، مکاتب و جریان های فلسفه اسلامی مانند حکمت مشاء، حکمت اشراق، حکمت یمانی، حکمت متعالیه و نوصدرایی پرداخت؛ به همین جهت،عنوان فلسفه فلسفه اسلامی به مثابه طرح مبنایی در گروه فلسفه به تصویب رسید. شایان ذکر است که آسیب شناسی فلسفه اسلامی در صدد کشف کاستی های معرفتی، ساختاری و محتوایی فلسفه است».

گفتنی است، نشست نقد و بررسی کتاب فلسفه فلسفه اسلامی، پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه از ساعت 10 تا 12 در تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم ـ بلوار 15 خرداد ـ کوچه شهید میثمی برگزار می‌شود. /920/د102/ع

ارسال نظرات