۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۹۵۹۵۶
آیت الله شبستری:

انحرافات عقیدتی به سبب عدم درک مسأله امامت و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این که گرفتاری‌هایی که در جامعه اسلامی به وجود آمده، از انحراف فکری و عقیدتی نشأت گرفته است، گفت: ریشه همه انحراف‌های عقیدتی در عدم درک مسأله امامت و ولایت است.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار پاسداران شرکت‌کننده در دوره تربیت و تعالی سپاه عاشورا اظهار داشت: صداقت فکری به معنای آن است که انسان در مسیر اعتقادی صحیح و حق حرکت کند و اگر از این مسیر منحرف شود بر خلاف صداقت عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، نوع گرفتاری‌هایی که در جامعه اسلامی به وجود آمده، از انحراف فکری و عقیدتی نشأت گرفته است، چنان‌که خوارج نهروان در ظاهر قرآن و دین را قبول داشتند؛ اما در مسأله امامت و ولایت مسیر خود را عوض کرده و حتی حاضر می شوند با حجت خدا جنگ کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: انحراف گروه‌هایی که با عدم صداقت عقیدتی، آتش جنگ جمل را شعله ور کردند، به جایی رسید که شیعیان امیر مؤمنان(ع) را جایزالقتل می دانستند، ریشه همه انحرافات عقیدتی در عدم درک مسأله امامت و ولایت است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: امروز نیز عده‌ای هستند که در نام مسلمان هستند؛ اما از نظر اعتقادی با ما مشکل دارند، اختلاف نظر آنان در مسائل سیاسی نیز، ریشه عقیدتی دارد.

آیت الله شبستری تصریح کرد: در چنین شرایطی که عده ای اصل ولایت فقیه، برخی ولی فقیه زمان و عده ای دیگر روحانیت قرآن را زیر سؤال می برند و برخلاف صداقت از نظر اعتقادی حرکت می کرده و با بیگانگان همسو می‌شوند، رسالت امروز ما ولایت‌مداری در مسیر حق و حقیقت است.

وی با اشاره به فتنه سال گذشته گفت: بیگانگان از سال‌ها قبل فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را طراحی کرده بودند، که به شکر خدا فتنه‌گران خارجی و آشوبگران داخلی در دریای بصیرت مردم غرق شدند.

عضو خبرگان رهبری گفت: تفاوتی که مردم دوران ما با مردم دوران امام علی(ع) و دیگر ائمه هدی دارد، این است که امروز اکثریت مردم ایران بصیر بوده و حماسه آفرین 8 و 9 دی هستند؛ اما مردم آن دوران اکثریت انحراف فکری و عقیدتی داشتند.

آیت الله شبستری با تأکید بر توجه عمیق به ضرورت مسأله ولایت مطلقه فقیه و تبیین برکات رهبری نظام گفت: اگر بتوانیم در حوزه مقابله با شبهات عرصه ولایت فقیه موفق و پاسخگو باشیم، دیگر مسائل حل شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از سران فتنه اخیرا بیانیه ای داده و حضور خود در صحنه انتخابات آینده را منوط به شرط هایی کرده است، این فرد خواب است و نمی داند که از سوی مردم طرد شده و آیا واقعا خود را می خواهد مضحکه عام و خاص کرده و اسباب تمسخر محافل حزب اللهی شود./935/پ202/س

ارسال نظرات