۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۹۵۶۸۶
معاون امور استان های حوزه:

مدیریت حوزه‌های علمیه توسط علمای بلاد برکات بسیاری را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور استان های حوزه های علمیه، واگذاری مدیریت و روند امور اجرایی مدارس علمیه شهرستان ها به شوراهای استانی را اقدامی قابل تحسین از سوی شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه دانست.
حجت الاسلام  عبدالکريم فرحاني، معاون مراکز و مدارس مرکز مديريت حوزه هاي علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالکریم فراهانی، معاون امور استان های حوزه های علمیه شب گذشته، در حاشیه دیدار اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه استان تهران با مراجع تقلید و علما در قم، گزارشی از روند واگذاری امور به شوراهای مدیریت استانی ارائه کرد.

وی واگذاری امور اجرایی و مدیریتی مدارس علمیه شهرستان های کشور به شوراهای استانی را اقدامی قابل تحسین توصیف کرد و اظهار داشت: این مساله که حوزه های علمیه شهرستان ها توسط علمای بلاد و شخصیت های حوزوی با سابقه و بومی اداره و مدیریت شود برکات بسیاری را به همراه دارد.

حجت الاسلام فرهانی بیان داشت: برای انتخاب اعضای شوراهای استانی حوزه های علمیه نیز برنامه ریزی های مفصلی انجام شده و بررسی های لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه شخصیت هایی که برای مدیریت امور حوزه های علمیه شهرستان های کشور انتخاب شده اند، از افراد و روحانیان به نام و برجسته استان ها هستند و شایستگی لازم را برای اداره مدارس علمیه دارند.

حجت الاسلام فرهانی تاکید کرد: واگذاری امور مدارس علمیه شهرستان ها علمای بلاد کار بزرگی است که حوزه های علمیه به این سمت حرکت کرده و تاکنون شوراهای متعددی در سراسر کشور شکل گرفته است.

معاون امور استان های حوزه های علمیه، با اشاره به فعالیت شورای حوزه های علمیه استان تهران نیز گفت: اعضای این شورا نیز از شخصیت های برجسته و دلسوز حوزه علمیه این شهر هستند و این شورا با حضور اعضای برجسته ای که دارد با قوت به کار خود ادامه می دهد و ما از خدمات و اقدامات این شورا قدردانی می کنیم.

گفتنی است، اعضای شورای عالی حوزه علمیه استان تهران، روز پنج شنبه 23 دی ماه، با حضور در شهر مقدس قم با حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، لطف الله صافی گلپایگانی و جوادی آملی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کردند./924/پ202/ص
ارسال نظرات