۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۹۵۲۲۵
استاندار مازندران:

خضوع و خشوع بیت آیت الله ایازی سبب ماندگاری آنها شد

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران گفت: بیت آیت الله ایازی شخصیت های فراوانی در عالم بصیرت، ولایتمداری و دینداری تربیت کرد تا در مسیر حوزه، مصداق هدایت باشند و برای اسلام و قرآن قدم بردارند.
استاندار مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، امروز در مراسم سومین و هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی، مسؤول حوزه علمیه جعفریه رستمکلای بهشهر، اظهار داشت: مرحوم ایازی، روحانی خدوم و متعبدی بوده که مصیبت جانسوز فقدان او، مصیبتی بزرگ برای اسلام بود.

وی افزود: فقدان این عزیز سفر کرده ضایعه ای جبران ناپذیر برای عالمان دین پرور حوزه های علمیه و به خصوص حوزه های علمیه مازندران و مردم شریف این خطه بود.

استاندار مازندران تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی، نور محض بود که پروراندن چنین عالمانی در حوزه های علمیه، موجب افتخار اسلام و شریعت است.

طاهایی با بیان این که اکنون مردم متدین مازندران، داغدار پدر معنوی خود هستند که عمری را برای اسلام و قرآن و اهل بیت (ع) گذراند، ادامه داد: مرحوم ایازی پشتوانه محکمی در حمایت از محور ولایت بود.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به دیدگاه ها و نظرات فوق العاده حجت الاسلام و المسلمین ایازی در اخلاق، یادآور شد: وی استاد متبحر در اخلاق بودند و دروس اخلاق اسلامی و سخنرانی های گیرا و جذاب او، از این عالم ربانی، انسانی وارسته در علم و عمل ساخته بود.

طاهایی با بیان این که این عالم بصیر و دانشمند، همچون پدر بزرگوار و فرزانه شأن علامه ابوالحسن ایازی، دارای منصب و عنوان حکومتی نبوه است، اظهار داشت: مردم از این عالمان درس تعبد، ادب، خشوع، دین باوری و ولایتمداری را آموختند و همین مجموعه مسائل دینی و اخلاقی موجب ماندگاری آنان شد.

وی ادامه داد: بیت آیت الله ایازی، وابسته و متصل به دولت نبودند که برای آبادانی و عمران مردم کار کرده باشند، بلکه خضوع و خشوع قلبی و حضور معنوی آنان به آستان دین و ولایت و اهل بیت (ع) از آنان انسان های بی مانند ساخته است.

استاندار مازندران همچنین اضافه کرد: آیت الله ایازی، معطر به عطر نبوی، فاطمی و علوی بود و عالم برگ انقلابی و دینی بود که خدمات شایسته ای را به اسلام و مسلمین ارائه کرده است که تا ابد ماندگار خواهد بود.

طاهایی گفت: بیت آیت الله ایازی در طول دوران عالم پروری خود، شخصیت های فراوانی در عالم بصیرت و ولایتمداری و دینداری تربیت کرد تا در مسیر حوزه، مصداق هدایت باشند و برای اسلام و قرآن قدم بردارند./950/پ202/الف

ارسال نظرات