۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۹۵۰۲۳
حجت‌الاسلام پناهیان:

نسبت به فتنه‌های آخرالزمان نگران نیستیم و برای ورود به آن دل شیر داریم

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این‌که داشتن موضع‌گیری‌های شفاف نسبت به گذشته هنر نیست؛ بلکه دیدن شرایط کنونی و پیش‌بینی آینده از اهمیت بسیار برخوردار است، افزود: نسبت به فتنه‌های آخرالزمان نگران نیستیم و برای ورود به آن دل شیر داریم.
حجت الاسلام پناهيان حجت الاسلام عليرضا پناهيان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در همایش بزرگ دهه بصیرت که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، یکی از وظایف کنونی و مهم نیروهای انقلاب را شناخت اقتضائات زمانه دانست.‌

وی با بیان این‌که داشتن موضع‌گیری‌های شفاف نسبت به گذشته هنر نیست؛ بلکه دیدن شرایط کنونی و پیش‌بینی آینده از اهمیت بسیار برخوردار است، افزود: نسبت به فتنه‌های آخرالزمان نگران نیستیم و برای ورود به آن دل شیر داریم.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: جامعه راه خود را پیدا کرده است و در پیچیده‌ترین صحنه‌ها جلو خواهد رفت؛ هر مقدار هم در این راه ریزش دیده شود، ترسی به دل راه نمی‌دهد؛ چراکه پس از این ریزش‌ها افق بلندی پیش‌رو دارد.

حق با تمام وضوح نمی‌تواند از ریزش‌های آخرالزمان جلوگیری کند

وی در ادامه با بیان این‌که برخی در پاییز فتنه‌ها سبب ریزش برگ‌های خشکیده و سرد می‌شوند، این افراد دیدنی‌ هستند؛ چراکه در تاریخ معدوم می‌شوند و کسی دیگر امثال آنان را در تاریخ نخواهد دید، تحلیل درست و برخورد مناسب در فضای فتنه را سبب کاهش ریزش‌ها دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری این‌که حق با تمام وضوح نمی‌تواند از ریزش‌های آخرالزمان جلوگیری کند، بر بازخواست نمایندگانی که با برخی فتنه‌گران دیدار می‌کنند، تأکید کرد و افزود: چرا برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از وضوح حق و باطل با برخی از فتنه‌گران دیدار می‌کنند و جلسه مشترک می‌گذارند.

موضع‌گیری برخی علما در برابر فتنه‌گران افتخار است

وی با بیان این‌که برخی پس از وضوح حق هم سکوت می‌کنند، اظهار داشت: اگر سکوت پس از شعله‌ور شدن فتنه را مورد اغماض نظام اسلامی و امت حزب الله قرار دهیم، با سکوت الآن برخی در برابر فتنه‌گران اغماض جایز نیست و باید مقابله کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان اصطلاحات چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا را بسیار فریب‌دهنده دانست و با اشاره به موضع‌گیری برخی از علما در مقابل فتنه‌گران آن را افتخار دانست و ادامه داد: موضع‌گیری برخی از علما که حتی عضو مجموعه‌هایی بودند که فتنه‌گران در این مجموعه‌ها پایگاه داشتند، در دفاع از حق بسیار روشن بود؛ اما کسانی کوتاهی کردند.

وی با بیان این‌که مجازات پروردگار عالم برای کسانی که پس از وضوح حق به سمت باطل می‌روند بسیار سنگین است، تصریح کرد: اگر از بسیاری سکوت‌ها، اجحاف‌ها، حق‌کشی‌ها، خون بسیاری از کشته‌شدگان مظلوم و از اشتباهات در موضع‌گیری‌های گذشته بگذریم، دیگر از رفتارهای الآن برخی نمی‌توان گذشت.

اگر در برابر نمایندگان مجلس که با سران فتنه ملاقات می‌کنند نایستیم به بزرگ‌ترین بلاها گرفتار می‌شویم

مسؤول اتاق فکر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، سکوت در برابر اشتباهات کنونی برخی را بسیار خطرناک دانست و اظهار داشت: امروز اگر در برابر نمایندگان مجلس که با سران فتنه ملاقات می‌کنند و در این ملاقات یا پس از آن به دفاع از حق و علیه باطل قیام نمی‌کنند، نایستیم، به بزرگ‌ترین بلاها مبتلا خواهیم شد.

وی با بیان این‌که آزمایش‌ها همچنان ادامه دارد، از جان و حیثیت جامعه در محضر پروردگار عالم می‌ترسیم، گفت: متأسفانه باید در مقابل نمایندگان مجلسی که با سران فتنه جلسه گذاشتند و اجازه دادند سخیف‌ترین سخنان ارائه شود، بایستیم و صورت به صورت آنان را محاکمه کنیم.

برخی نمایندگان مجلس به دنبال نبش قبر فتنه‌گران هستند

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این‌که فتنه‌گران در آینده تاریخ هیچ جایگاهی نخواهند داشت، اما برخی نمایندگان مجلس می‌خواهند آنان را که در این فتنه دفن شده‌اند، نبش قبر و احیا کنند، اضافه کرد: در چنین شرایطی که حق از باطل روشن شده است، از برخی موضع‌گیری غلط کنونی نمی‌توان گذشت.

این استاد حوزه و دانشگاه دو گروه شدن مؤمنان نسبت به منافقان را به صلاح جامعه اسلامی ندانست و با بیان این‌که باید محکم در برابر نفاق ایستاد، گفت: زمانی که جامعه اسلامی بتواند مشکل نفاق را برای خود حل کند، امام زمان‌(عج) ظهور خواهند کرد.

موضع‌گیری برخی در دفاع از فتنه‌گران شبیه دفاع منتظری از منافقان است

وی با بیان این‌که در تمامی مراحل پیشرفت انقلاب، ریزش انواع نفاق و عبور جامعه از نفاق را شاهد بوده‌ایم، به ابراز نظر برخی اصول‌گرایان که به شفاعت فتنه‌گران می‌پردازند و معتقدند نمی‌توان جامعه را یکدست کرد، پاسخ داد: این حرف‌های بی‌معنی چیست؛ آیا تبیین این افراد آن است که جامعه باید دارای مؤمن و منافق باشد.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: غربی‌ها هم این‌گونه عمل نمی‌کنند و یک نفر غیر از خود را راه نمی دهند، بر اصول مشترکشان در اوج اختلاف‌ها پافشاری می‌کنند؛ از این‌رو نمی‌توان یک غربی را نشان داد که کاندیدا شود؛ اما اصول تمدن غرب را قبول نکند.

وی با بیان این‌که اگر یقین می‌کردم که این حرف را یکی از اصول‌گرایان معتبر در مجلس شورای اسلامی زده، حتماً اسم وی را می‌آوردم، ابراز داشت: موضع‌گیری برخی در دفاع از فتنه‌گران شبیه دفاع منتظری از منافقان است.

مسؤول اتاق فکر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در پایان خاطرنشان کرد: برای عبور از فتنه‌های آخرالزمان به روحیات، صفات و آمادگی‌های خاصی نیاز داریم که یکی از آن آمادگی‌ها توانایی گذشتن از کسانی است که دچار ریزش شده‌اند. /920/پ201/ص

ارسال نظرات