۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۹۴۸۹۹
آیت الله نورمفیدی:

ضعف مبانی ایمانی و اعتقادی مهم ترین عامل مشکلات بشر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، ضعف مبانی ایمانی و اعتقادی را مهم ترین عامل مشکلات جامعه بشری دانست و گفت: اگر ایمان و مبانی اعتقادی افراد تقویت شود، بدون شک عوامل دیگر فساد نیز کنترل خواهد شد.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگا، آیت االله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در همایش ارتقاء سلامت نظام اداری استان در گرگان افزود:‌ اگر ایمان و مبانی اعتقادی افراد تقویت شود، بدون شک عوامل دیگر فساد کنترل خواهد شد.
 
وی با بیان این که فقر اعم از عمومی یا کم بودن حقوق کارمندان یکی دیگر از عوامل فساد است،‌ تصریح کرد: در معارف دینی ما به مسأله فقر که نقش مهمی در اقتصاد و زندگی مردم دارد، توجه خاصی شده است.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: روابط بین فامیلی، خودی و غیر خودی کردن و در نظر گرفتن نزدیکان نیز، یکی دیگر از عوامل فساد است.

وی خاطرنشان کرد: زیاده طلبی، شکاف بین قوانین اداری که می توان از راه های مختلف قانون را دور زد، تورم در دولت ها و افرادی که تقریبا دارای نسبت با تشکیلات بالادستی هستند نیز از دیگر عوامل فساد اداری است.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر در خصوص انتخاب نیروهای خود و مدیران و فرمانداران گفت: در آن زمان نیز به مسأله مشخصات افراد و کسانی که قرار بود دارای منسب باشند، توجه می شد.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: امروز در دنیا به مسأله فساد اداری توجه خاصی شده و در علوم انسانی به خصوص در کشورهای اروپایی نیز به آن پرداخته شده است، اما همه آنان در این راستا از مسأله ایمان و اعتقاد به خدا و آخرت غافل شده اند.
 
وی با اشاره به سخنان علامه طباطبایی گفت: براساس سخنان ایشان، ممکن است انسان از ایمان غفلت نماید، اما از مسأله یقین به هیچ طریقی نمی توان غافل شد.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: بنابراین باید به مسأله خدا و آخرت یقین داشت تا دچار گناه نشویم و در واقع یقین به آخرت،‌ از ایمان به آخرت مهم تر است./950/پ202/الف
ارسال نظرات