۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۹۴۵۲۱
امام جمعه گرگان:

9 دی نماد دفاع ملت ایران از ارزش های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان حماسه نهم دی را یکی از حرکت های تاریخی ملت ایران در دفاع از ارزش های اسلامی دانست و گفت: این حماسه برای همیشه در تاریخ نظام اسلامی به ثبت رسید.
 آيت الله نور مفيدي


 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان،  امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان حماسه نهم دی را یکی از حرکت های تاریخی ملت ایران در دفاع از ارزش های اسلامی دانست و گفت: این حماسه برای همیشه در تاریخ نظام اسلامی به ثبت رسید.

وی با اشاره به این که دشمنان در فتنه سال گذشته همه تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به کار گرفته بودند، افزود:
خبرگزاری های آمریکایی و صهیونیستی وارد عرصه شدند و به دنبال این بودند که فتنه انگیزی کنند و اوضاع کشور را از هم بپاشند اما ملت ایران نشان دادند که نمی گذارند تجربه های تلخ تاریخی گذشته دوباره تکرار شود.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: تجربه نهم دی باعث شد نظام جمهوری اسلامی ایرران تثبیت عمیق تری پیدا کند که در عرصه بین المللی هم اثر گذار باشد.

وی با بیان این که دشمنان ایران باید بفهمند که ایران دیگر آن ایرانی نیست که در گذشته بود و با هر مشکلی وارد می شدند و کشور را بهم می ریختند، گفت: ملت ایران راه خود را پیدا کرده و پیش می گیرد و از آن بر نمی گردد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: راه ایران با رهبری های مقام معظم رهبری در منطقه اثر گذار است و دشمنان هم چاره ای جز تسلیم در برابر ایران ندارند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه سخنان خود به اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای صحیح این طرخ نیازمند مشارکت عمومی است و دولت نیز باید شرایط را طوری فراهم کند که مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

وی
 با اشاره به 13 دی و سالروز پیام تاریخی امام به گورباچف، افزود: این پیام نمونه ای از نامه پیامبر به امپراطوران روم و ایران است و در آن به دو نکته اشاره می شود، اول اینکه کمونیزم باید به زباله دان تاریخ انداخته شود و دوم اینکه مواظب باشند در دامن غرب و آمریکا نیفتند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: در حال حاضر نیز، مقام معظم رهبری در مورد آمریکا پیش بینی می کنند، جبر زمان و تجارب تاریخی و آموزه های دینی ما این معنا را به ما می رساند که مستکبران و ظالمان نمی توانند دوام بیاورند و قطعا بمب های اتم و ضراتخانه ها نمی توانند مانع سقوط آنها شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه یک نماز جمعه این هفته با اشاره به شهادت امام زین العابدین، گفت: از زندگی امام زین العابدین استفاده می شود که سه برنامه داشتند.

وی ادامه داد: معنای اول که جلوه زیادی هم دارد جنبه دعا و عبادت است، در آن دوران بعد معنوی کمرنگ شده بود و همه به دنبال دنیا بودند، امام تمام معارف اسلامی و مکارم اخلاقی را در صحبفه سجادیه و در لابلای دعاهایشان آورده اند.

امام جمعه گرگان همچنین زنده نگهداشتن حادثه کربلا را بعد سوم زندگی امام زین العابدین دانست و تصریح کرد: دشمن با تمام قوا سعی می کرد حادثه کربلا را تمام کند اما کاروان اسیران تا پایان عمرشان حادثه کربلا را زنده نگه داشتند و امام نیز نمی گذاشت هیچ گاه و در هیچ شرایطی حادثه کربلا به فراموشی سپرده شود./950/پ201/الف

ارسال نظرات