۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۹۴۳۶۲

رساله های علمی پژوهشی حوزه بر اساس نیازها و پرسش‌های جامعه نوشته شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی مدرسه عالی امام خمینی(ره) بیان داشت: اگر ذهن یک پژوهشگر در گام اول پژوهش که انتخاب موضوع است، درگیر نباشد، نمی تواند یک تحقیق کارآمد و جامع ارائه دهد.
يادداشت
 نوشتن
پايان نامه
مقاله


حجت الاسلام رضا بخشایش، عضو هیئت علمی مدرسه عالی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: مساله پژوهش باید در حوره های علمیه جدی گرفته شود و پژوهش در مدارس به طلاب آموزش داده شود.

وی نوشتن رساله های علمی در قالب پایان نامه را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: رساله علمی نوشتن باید بر اساس حل مسائل جامعه و معطوف به نیازهای جامعه باشد نه اینکه دانش‌پژوه بخاطر گرفتن مدرک دست به تحقیق بزند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: طلاب باید دغدغه مند باشند و مطالعات خود را جهت دهند و با تخصصی مطالعه کردن و آموزش دیدن، مسیر نوشتن پایان نامه را بر خود هموار سازند.

وی انتخاب موضوعات را فارغ از علاقه و احساس نیاز، یک کار نادرست ارزیابی کرد و گفت: اولین گام در انجام پژوهش و نوشتن پایان نامه، شناخت موضوع و بحث های مربوط به موضوع به صورت اجمالی است.

استاد مدرسه عالی امام خمینی(ره)، بیان داشت: ضروری است فردی که به انتخاب موضوعی دست می‌زند، یک ورود و خروج علمی در موضوع داشته باشد.

وی ادامه داد: پژوهشگران باید در موضوعات مورد پژوهش خود به دیدگاه های اندیشمندان جدید توجه داشته باشند و بحث‌های نوین پیرامون موضوع را به خوبی رصد کنند.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: اگر ذهن یک پژوهشگر در گام اول پژوهش که انتخاب موضوع است، درگیر نباشد، نمی توان یک تحقیق کارآمد و جامع از او انتظار داشت.

وی با اشاره به اینکه حوزویان در راستای رسالت خود و وظیفه دینی باید در امر پژوهش حریص باشند، بیان داشت: این وظیفه سازمان های پژوهشی است که مسائل مالی را برای پژوهشگران حل کنند و امکانات کافی را در اختیار آنها گذارند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: همچنین عدم ارتباط بین آموزش و پژوهش از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گرفته و با برنامه ریزی شیوه ای صحیح تر به خود بگیرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات