۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۹۳۶۷۳
معاون اول قوه قضاییه:

ستاد برخورد با مخلان امنیت اجتماعی در دادستانی کل کشور تشکیل شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول رییس قوه قضائیه با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله آملی لاریجانی درباره برخورد شدید با مخلان امنیت اجتماعی،‌ از تشکیل ستادی در دادستانی کل کشور خبر داد.
حجت‌الاسلام سيدابراهيم رييسي حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي معاول اول قوه قضاييه


حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی، معاون اول رییس قوه قضائیه، پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم پنجاه و یکمین دوره کارآموزی قضات روحانی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله آملی لاریجانی درباره برخورد شدید با اشرار و مخلان امنیت اجتماعی، از تشکیل ستادی در دادستانی کل کشور و زیر نظر حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای خبر داد.

وی، افزود: با توجه به تأکید آیت‌الله آملی لاریجانی و براساس قانون، با کسانی که در شهرها، جاده‌ها و نقاط مرزی کشور با سلاح گرم و یا سلاح سرد ایجاد ناامنی، شرارت و خوف در مردم می‌کنند به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

معاون اول رییس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: به دادستانی‌های سراسر کشور، ابلاغ شده که نسبت به برخورد با اشرار، قاچاقچیان مواد مخدر و کسانی که به شکل سازمان‌یافته به ایجاد خوف و ناامنی در مردم می‌پردازند، شدیداً برخورد کنند.

وی در این زمینه خواستار حضور فوری نیروی انتظامی در صحنه جرم و حمایت قانونی دادستان‌ها از نیروی انتظامی شد و گفت: پرونده‌های این افراد باید خارج از نوبت و روال اداری دست و پا گیر به صورت دستی و با پیک به دیوان عالی کشور ارسال شود.

حجت‌الاسلام رییسی، تصریح کرد: در دیوان عالی کشور مقرر شده شعبات ویژه‌ای به این موضوع سریعاً رسیدگی کنند تا برای کسانی که بخواهند مرتکب جرم شوند نقش پیش‌گیرانه و بازدارنده داشته و مردم شاهد اجرای سریع احکام الهی باشند.

وی همچنین در ارتباط با ستادی که در دادستانی کل کشور و زیر نظر حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تشکیل شده است، توضیح داد: سخنگوی قوه قضائیه این موضوع را به صورت مستمر و پیگیر دنبال خواهند کرد تا نتیجه آن در ارتباط با حفظ امنیت جامعه هرچه بهتر نمایان شود. /920/پ202/ج

ارسال نظرات