۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۹۳۴۶۰

تاکید امام جمعه طالقانی خوزستان بر وحدت میان حوزه و دانشگاه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه طالقانی خوزستان حوزه و دانشگاه را دو بال پرواز ایران اسلامی به قله های رفیع افتخار دانست و ابراز داشت: اتحاد این دو نهاد سبب شکوفایی جامعه اسلامی می شود.
وحدت حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام غضبان معرف، امام جمعه شهرک طالقانی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تأکید بر این که اگر هدف حوزه و دانشگاه اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) باشد، سبب اتحاد و همبستگی آنها می شود، ابراز داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها با سبب برخورداری از قشر عظیمی از جوانان جامعه تأثیر بسزایی در سرنوشت انقلاب اسلامی دارند؛ از این رو با اتحاد این دو نهاد مقدس بسیار ضروری است.

امام جمعه شهرک طالقانی خوزستان با اشاره به توطئه های دشمنان جهت تفرقه افکنی بین حوزه های علمیه و دانشگاه ها تصریح کرد: اختلاف بین حوزه و دانشگاه، اختلاف میان جامعه است؛ از این رو دشمنان با ایجاد توطئه ها در این دو نهاد که سبب شکوفایی جامعه اسلامی می شوند، در پی آسیب رساندن به نظام است.

وی حوزه و دانشگاه را دو بال برای صعود به قله های رفیع افتخار در عرصه های جهانی دانست و گفت: باید با برنامه ریزی مدون و اصولی، از ظرفیت های آنها استفاده کرد.

حجت الاسلام معرف در ادامه خواستار توجه هرچه بیشتر مسؤولان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این زمینه شد و اذعان داشت: به یقین با اهتمام به سخنان مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت های حوزه و دانشگاه می توانیم سبب صعود به قله های رفیع افتخار شویم.

امام جمعه شهرک طالقانی خوزستان در پایان ملاک و شاخصه های وحدت حوزه و دانشگاه را ولایت فقیه دانست و بیان داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها با پیروی از سخنان رهبر معظم انقلاب و اهتمام در جهت عمل به همه خواسته های ایشان نه تنها سبب اتحاد این دو نهاد، بلکه موجب اعتلای ارزش ها و باورهای ایران اسلامی در عرصه های جهانی می شود./945/ت303/ص
ارسال نظرات