۲۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۹۳۲۵۱
با حضور اقشار مختلف مردم؛

مراسم شام غریبان اباعبدالله الحسین در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و دیگر اماکن متبرکه قم برگزار شد.
شام غريبان امام حسين در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم شام غریبان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب و یاران با وفای ایشان، پنج شنبه شب، با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و دیگر اماکن متبرکه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش مردم ولایتمدار و دلداده اهل بیت(ع) شهر مقدس قم با روشن کردن شمع در حرم مطهر و خیابان های اطراف این مکان مقدس، به یاد غریبی امام حسین (ع) و یاران و اهل بیت با وفای ایشان به سوگواری و عزاداری پرداختند.

آئین عزاداری شام غریبان سرور و سالار شهیدان در حرم کریمه اهل بیت، با مداحی عباس حیدرزاده و سیدمهدی میرداماد از مداحان اهل البیت(ع) و سخنرانی آیت الله رضا استادی امام جمعه موقت قم و عضو جامعه مدرسین در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

آیت الله استادی در این مراسم، به تبیین ابعاد مختلف حادثه عاشورا پرداخت و گفت: پیام امام حسین(ع) و قیام عاشورا این است که دل به دنیا نبندیم و دین را فدای دنیا نکنیم.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: علاقه ما به دنیا باید در حدی باشد که منجر به تضییع حقوق دیگران، احکام دین و جامعه نشود.

وی توجه به اسلام حقیقی و ناب را پیام دیگر حادثه عاشورا عنوان کرد و افزود:‌ باید در این مساله تشخیص درستی داد، در کربلا هر دو طرف نماز می خوانند، اما یک طرف اسلام اصیل و واقعی بود و یک طرف تنها نامی از اسلام را گرفته بودند و مرتکب انواع و اقسام جنایت ها شدند.

آیت الله استادی تاکید کرد: ما باید به دنبال اسلامی باشیم که پیامبر(ص) ترسیم کرد و در قرآن و روایات ذکر شده است، دشمنان چون می خواهند با اسلام اصیل مبارزه کنند، با اسلام صوری سازش می کنند و حتی آن را توسعه می دهند و ما باید مراقب نقشه های آنها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در حادثه کربلا گفت: اگر حضرت زینب(س) نبود، کربلا در همان سرزمین باقی می ماند و امروز اثری از این حادثه وجود نداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حضرت زینب و امام سجاد(ع) هر کاری که انجام دادند در همان مسیری بود که امام حسین(ع) می خواست و این بانوی بزرگوار در جمله معروفی فرمود «ما رایت الا جمیلا» و ایشان با صبوری و شجاعت با بیانات و خطبه های خود دستگاه یزید و حامیان او را رسوا کرد.

گفتنی است، مراسم ویژه شام غریبان امام حسین(ع) در مسجد مقدس جمکران، گلزار شهدای علی بن جعفر، بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد و تکایا نیز برگزار شد و عاشقان و دلدادگان سالار شهیدان به عزادارای و سوگواری پرداختند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات