۲۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۹۳۲۳۰

ایران اسلامی در عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری رسا ـ شهرهای مختلف ایران اسلامی همزمان با عاشورای حسینی غرق در ماتم و اندوه شد و عزاداران امام حسین(ع) به سینه زنی و سوگواری پرداختند.
عزاداري
به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا از سراسر کشور، ایران اسلامی در دهمین روز از ماه محرم الحرام، غرق در ماتم و عزا بود و مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) در عاشورای حسینی بر سر و سینه زدند.

بر اساس این گزارش، همزمان با عاشورای حسینی، اماکن متبرکه، مساجد، تکایا و هیات های عزاداری در روز عاشورا شاهد حضور خیل انبوه مردم سیاه پوش بود که در مصیبت جانگداز سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان به سوگواری و عزاداری پرداختند.

امروز از جای جای میهن اسلامی صدای یا حسین به گوش می رسید و هر کس به گونه ای عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان می داد و در سوگ این مصیبت جانکاه به عزاداری و سوگواری پرداخته بود.

در عاشورای حسینی ایران اسلامی حال و هوایی دیگر داشت، اماکن متبرکه، مساجد، حسینیه ها، تکایا و خیابان های شهر همه مملو از عاشقانی بود که در مصیبت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان سیاه پوش شده بودند.

مردم ولایتمدار و عاشق امام حسین(ع) کشورمان، امروز کار و کاسبی خود را تعطیل کرده بودند و با حضور در دستجات و هیئات عزاداری، در سوگ عاشورای حسینی اشک ماتم ریختند و به سر و سینه زدند.

مردم عزادار ایران به محض شنیدن صدای اذان ظهر، مراسم عزاداری خود را متوقف کرده و به یاد نماز ظهر عاشورای سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، نماز ظهر را در اول وقت اقامه کردند. /924/پ202/س
ارسال نظرات