۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۹۳۱۰۵

اندیشمند شیعه عربستان از بی اعتنایی مسلمانان به حادثه عاشورا به شدت انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه عربستان از بی اعتنایی مسلمانان به حادثه عاشورا به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت که امام حسین(ع) در راه دین اسلام به شهادت رسید.
شيخ حسين البيات
به گزارش خبرگزاری رسا، حسین البیات اندیشمند شیعه عربستان طی سخنانی که در جمع کثیری از شیعیان در مسجد رسول اعظم(ص) قطیف این کشور ایراد نمود از بی اعتنایی جوامع عربی و اسلامی به شدت انتقاد کرد و گفت: جوامع عربی و اسلامی نسبت به حادثه تاریخی عاشورا و شهادت امام حسین(ع) سکوت اختیار کرده است و این سکوت در قبال حادثه ای که اسلام را به لرزه درآورد هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: الازهر، مسلمانان مصر، الجزایر، سودان، کویت، پاکستان و اندیشندان جهان عرب و اسلام هیچ عکس العملی نسبت به عاشورا ندارند ولی آنان باید بدانند که امام حسین(ع) نوه پیامبر اسلام(ص) در راه دین به شهادت رسید.

حسین البیات تصریح کرد: نبی اکرم(ص) همواره تاکید می کرد که «حسین منی و انا من حسین» و «هر که حسین را دوست بدارد مرا دوست داشته است و هر که حسین را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است» ولی مسلمانان نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) بی تفاوت هستند و توانایی سخن گفتن در این زمینه را از دست داده اند.

اندیشمند شیعه عربستان خواستار برگزاری همایشهای بین المللی در این زمینه شد و اظهار داشت: شیعیان باید مفاهیم حسینی را به صورت شفاف تر و بر اساس مسایل جهان اسلام بیان کنند و مفاهیم فکری را به مفاهیم عاطفی تبدیل نمایند و نسبت به تصحیح اندیشه های مسلمانان نسبت به شیعیان و کاهش از ایجاد تنش با دشمنان اهل بیت(ع) تلاش کنند.

وی تاکید کرد: مسلمانان باید از روایاتی که علیه اهل بیت(ع) است دوری جویند و بدانند که هر حزن و اندوه و گریه ای حرام نیست./980/ج
ارسال نظرات