۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۹۲۸۳۱
عاشورا، نبرد فتنه و بصیرت (32)؛

ملت ایران با بصیرت عاشورایی همه فتنه ها را خنثی می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میاندوآب گفت: ملت ایران با بصیرت عاشورایی و الهام از نهضت حسینی فتنه ها را خنثی می‌کند و به دشمنان اجازه شیطنت و براندازی نظام را نمی‌دهد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا


حجت‌الاسلام جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان اینکه عاشورا یکی از حوادث ناگوار تاریخی است که درس‌ها و گنج های بسیاری را در خود نهفته است، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، تداوم و رشد و بالندگی آن مدیون درسهای عاشورا و قیام حسینی است.

وی تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران نیز به برکت عبرت آموزی از جریان عاشورا، فتنه ها را خنثی کردند و با بصیرت عاشورایی و الهام از نهضت حسینی با کسانی که قصد براندازی نظام اسلامی را داشنند، مقابله کردند.

«هیهات منا الذله» بهترین درس عاشورا است
حجت الاسلام قهرمانی شعار «هیهات منا الذله» را یکی از درس های قیام عاشورا خواند و افزود: در واقعه عاشورا 72 تن از یاران امام حسین (ع) با سر دادن این شعار در برابر لشکریان یزید ایستادگی کردند و تا آخرین قطره خون خود جنگیدند، در طول 8 سال دفاع مقدس نیز ملت آزاده ایران با الهام از این شعار عاشورایی توانستند در برابر استکبار و زیاده خواهان جهان مقاومت و در نهایت بر آنها غلبه کنند.

مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شعار «هیهات منا الذله» نصب العین مقام معظم رهبری و تمام مسؤولان است، اظهار کرد: امروز حسین زمان توانسته با همان شعار، یاران نظام را در صفوف محکم نگه دارد، حضور نماینده نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات 1+5 ژنو و ایستادگی وی در برابر زیاده خواهی ها و دفاع از مواضع ملت مسلمان ایران برگرفته از قیام عاشورا و این شعار است.

تضعیف باورهای مردم از علامتهای فتنه است
وی با بیان اینکه فتنه همیشه در طول تاریخ بوده و خواهد بود، گفت: فتنه، امتحانی الهی و مبارزه بین طرفداران خدا و شیطان است.

 امام جمعه میاندوآب افزود: فتنه‌گران ساکت ننشسته اند و برای تضعیف باورهای و اعتقادات ملت‌های مسلمان در پی دسیسه اند، بنابراین اگر مردم با آگاهی و بصیرت بتوانند خوب را از بد تشخیص داده و دین، رهبران الهی، مساجد و پایگاه‌های دینی را سلاح مبارزه با دشمنان قرار دهند دیگر دشمنان نمی توانند به در رسیدن به اهدافشان موفق شوند.

حرکت حول محور ولی فقیه باعث سربلندی ایران اسلامی است
حجت الاسلام قهرمانی حرکت ملت ایران حول محور ولایت فقیه را باعث سربلندی و عزت انقلاب اسلامی در همه عرصه ها دانست و تاکید کرد: توجه به اصل بصیرت، ملت ایران را در چنین جایگاه عزتمندی قرار داده به طوری که برای سایر ملت‌های آزاد اندیش و آزادی خواه، الگو و اسوه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت بصیرت افزایی مردم خاطرنشان کرد: اگر مردم بدانند که همه پیشرفتها در عرصه‌های مختلف کشور و حتی بین الملل و امنیت کنونی کشور در سایه نظام الهی، تبعیت و پیروی از ولایت و ولی فقیه است، با آگاهی و بصیرت بیشتر برای مقابله با فتنه های بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران اماده می شوند.

 حجت الاسلام قهرمانی ادامه داد: ملت ایران باید هوشیار، بیدار و گوش به زنگ باشد که هر آنچه را دشمنان به نفع ما می دانند به ضرر ماست و آنچه را که برای ملت و کشورمان مضر می پندارند منفعت است.

خطیب جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به برکت اصل ولایت فقیه است، ادامه داد: امروز ایران به برکت حاکمیت اسلام و ولی خدا به مرحله ای از پیشرفت و ترقی دست یافته است که می تواند نه تنها از حقوق خود بلکه مسلمانان عالم نیز دفاع کرده و ملجا و پناهگاه مظلومان جهان باشد./936/ت302/ع

ارسال نظرات