۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۹۲۵۷۱
امام جمعه شیروان:

نهضت حسینی نجات بخش انسان ها از ظلم و تباهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیروان نهضت حسینی را نجات بخش انسان ها از ظلم و تباهی دانست و خواستار تبیین صحیح فرهنگ عاشورایی در جامعه شد.
ماه محرم
حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیروان، اظهارداشت: امام حسین(ع) احیاکننده دین اسلام و منادی پیام الهی به انسان‌های جهان است.

وی خاطرنشان کرد: عاشورا انسان‌سازترین فرهنگ دینی است که با محوریت تحقق ماموریت الهی و رساندن انسان به کمال انسانی تلاش می‌کند.

امام جمعه شیروان، تثبیت جایگاه والای انسانی، مبارزه با ظلم و جور، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و از خود گذشتگی را نمونه های بارز پیام عاشورا برای انسان‌ها دانست.

حجت الاسلام کوثری، تصریح کرد: باید در تبیین فرهنگ عاشورا تلاش گسترده‌ای انجام داد، چرا که عاشورا نجات بخش انسان ها از ظلم و تباهی است.

امام جمعه شیروان همچنین افزود: هیأت‌های مذهبی باید مراقب باشند اعمالی انجام ندهند که موجب وهن دین و مذهب شیعه شود.

وی تصریح کرد: حضور گسترده نسل جوان در هیأت‌های مذهبی بسیار مهم است و هرچه مردم با اهمیت بیشتری شرکت کنند از تهاجم های دشمن محفوظ مانده و موجب تقرب هرچه بیشتر آنها به خداوند متعال خواهد شد.

حجت الاسلام کوثری، افزود: هیأت‌های مذهبی همیشه بازوان پرتوان برای حمایت از ولایت فقیه بوده و در شکل‌گیری دفاع از انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارند./966/پ202/الف
ارسال نظرات