۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۹۲۳۲۰
خطیب جمعه بیروت:

دشمن با ترور دانشمندان هسته ای ایرانی به دنبال نابودی عناصر علم و قدرت امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله با اشاره به تلاش بین المللی برای برای ترویج ایران هراسی در جهان، ترور دانشمندان هسته ای ایران را گامی در راه نابودی عناصر علم و قدرت امت اسلام دانست.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه شهر بیروت، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد با اشاره به تلاش بین المللی برای معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مجهز به تجهیزات نظامی هسته ای، گفت: آنها می خواهند برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را زیر سؤال ببرند و ایران هراسی را در جهان عرب و اسلام ترویج بخشند.

سید علی فضل الله تهاجم رسانه ای و سیاسی هماهنگ علیه جمهوری اسلامی ایران را حلقه ای از زنجیره ترور اساتید و دانشمندان برجسته ایرانی دانست و با اشاره به اطلاعات محرمانه ای که اخیرا افشا شد، افزود: این در حالی است که آمریکا به خوبی آگاه است که رژیم صهیونیستی مسلح به تجهیزات نظامی هسته ای است و امنیت جهان اسلام و عرب و حتی کل جهان را تهدید می کند.

وی با اشاره سوء قصد اخیر دو تن از اساتید و دانشمندان فیزیک هسته ای ایران که به شهادت رسیدن یکی از آنها انجامید، گفت: دشمن صهیونیستی و پشتیبانانش هر روز دایره برنامه ریزی برای ترور دیگر دانشمندان را گسترش می دهند تا عناصر علم و قدرت امت را نابود سازند و جهان اسلام را از دانشمندان فعال خالی کند.

خطیب جمعه بیروت با تاکید بر اینکه اینگونه تجاوزگری ها علیه امنیت امت اسلام که پیش تر از سوی رسانه ها و قدرت های سیاسی غربی زمینه چینی شده بود، عزم و صداقت قدرت های بین المللی در تعامل با منطقه بر مبنای قوانین بین المللی را زیر سوال می برد، گفت: این قدرت ها وابسته به دشمن صهیونیستی هستند و تنها نگران چتری امنیتی برای او و جلوگیری از مجازاتش به دلیل جنایت های حشیانه اش علیه کشورها و ملت های منطقه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، فلسطین را متعلق به همه مسلمانان دانست و با جایز نشمردن کوتاهی برای نجات این کشور از زیر سلطه اشغالگران غاصب در هیچ شرایطی، افزود: دشمن سلطه تدریجی خود در شهر قدس را با برنامه های جدید یهودی‌سازی این شهر و تخریب منازل شهروندان فلسطینی ادامه می‌دهد؛ این در حالی است که کلیسای صهیونیستی نیز پیشنهاد تبدیل شهر قدس به پایتختی یهودی را بررسی می‌کند.

این شخصیت برجسته شیعه در لبنان با ابراز اینکه دشمن به سرعت برای یهودی‌سازی کامل قدس تلاش می‌کند؛ در حالی که جهان اسلام و عرب در دریایی از مشکلات داخلی و پیچ و خم اختلافات مذهبی و سیاسی گرفتار شده است، گفت: همزمان با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، یهودیان جهان برای همبستگی با رژیم صهیونیستی تلاش می کنند؛ در حالی که فلسطین از حمایت عربی و اسلامی محروم بوده و به حال خود رها شده است.

گفتنی است که صبح دوشنبه هفته پیش پایتخت ایران شاهد دو انفجار بود که در انفجار نخست در منطقه بلوار ارتش تهران، دکتر مجید شهریاری، استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی به شهادت رسید و همسر و راننده وی نیز مجروح شدند. در انفجار دوم که به فاصله بیست دقیقه بعد از حادثه اول در منطقه ولنجک تهران روی داد، دکتر فریدون عباسی، استاد دانشگاه شهیدبهشتی به همراه همسرش مجروح شدند که حالشان مطلوب گزارش شده است./981/گ
ارسال نظرات