۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۹۲۱۵۵
در هفته اخیر صورت گرفت؛

جابجایی طلاب مدرسه علمیه شهید شفیعی و مدرسه علمیه عباسقلی خان

خبرگزاری رسا ـ در هفته اخیر طلاب مدرسه علمیه شهید شفیعی که همگی از فارغ التحصیلان دانشگاه هستند به دلیل دستیابی به امکانات و فضای آموزشی بهتر به مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد منتقل شدند.
جابجایی طلاب مدرسه علمیه شهید شفیعی و مدرسه علمیه عباسقلی خان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در هفته های اخیر تغییراتی در دو مدرسه علمیه شهید شفیعی و عباسقلی خان صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، طلاب مدرسه علمیه شهید شفیعی که جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد را در خود جای داده است چندی پیش به دلیل بهره مندی از فضا و امکانات آموزشی که در مدرسه علمیه عباسقلی خان وجود دارد به این مدرسه نقل مکان کرده و طلاب مدرسه عباسقلی خان به مدرسه شهید شفیعی منتقل شدند.

 در حال حاضر بیش از  100 طلبه دانشجو با عنوان طرح بنیان در حوزه علمیه خراسان تحصیل می کنند که پس از این جابجایی این افراد در مدرسه علمیه عباسقلی خانه به تحصیل خود ادامه خواهند داد.

این مدرسه تنها مدرسه علمیه ای است که در مشهد پذیرای فارغ التحصیلان دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

این گزارش می افزاید: مدرسه علمیه تاریخی عباسقلی خان در حاشیه خیابان نواب صفوی در نزدیک حرم مطهر امام رضا(ع) واقع شده است و تنها مدرسه تاریخی است که با همان بنای نخستین و کاشیکاری‏ها و نمای اولیه پس از چهار صد سال فعالیت، هزاران طلبه و دانش پژوه را تربیت کرده است.

یادآوری می شود، این مدرسه علمیه در سال 1077 ق توسط عباسقلی خان شاملو بیگلربیگی زمان شاه سلیمان صفوی احداث و وقف طلاب علوم دینی شده است. عباسقلی خان در محرم 1078 رقبات بسیار زیادی را در شهرهای مشهد، تربت جام، باخرز، هرات، بادغیس و فراه وقف مدرسه می‏کند./934/ت302/ص
ارسال نظرات