۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۹۱۹۹۲
صبح امروز صورت گرفت؛

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از بی نظمی عربستان در بازگشت حجاج

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از بی نظمی در بازگشت حجاج گفت: ما به عربستانی ها پیشنهاد می کنیم به جای این که کتاب های فراوان علیه شیعه منتشر کنید و به حجاج ما بدهید که هیچ ثمره ای برای شما ندارد، بیایید همان هزینه هنگفت را در فرودگاه های خود و پروازهای هوایی خود به کار ببندید تا کمی حفظ آبرو شود.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد به بیان برخی نکات اخلاقی پرداخت.

وی همچنین از تاخیر پروازهای حجاج در سال جاری به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه پروازهای امسال تاخیرها بسیار طولانی دارد که گاهی این تاخیرها بیش از بیست ساعت اعلام شده که برای زائران و حجاج بسیار رنج آور و غیرقابل تحمل است.

مسوولان سازمان حج و زیارت این تاخیرها را جدی بگیرند

این مرجع تقلید از مسوولان سازمان حج و زیارت خواست این تاخیرها را جدی بگیرند و افزود: مسوولان عربستانی بدانند با این رفتارها و تاخیرهایی که در پروازها صورت می گیرد آبروی آن ها خوهد رفت.

وی همچنین از انتشار و توزیع کتاب های ضدشیعی در عربستان به شدت انتقاد و تاکید کرد: ما به عربستانی ها پیشنهاد می کنیم به جای این که کتاب های فراوان علیه شیعه منتشر کنید و به حجاج ما بدهید که هیچ ثمره ای برای شما ندارد، بیایید همان هزینه هنگفت را در فرودگاه های خود و پروازهای هوایی خود به کار ببندید تا کمی حفظ آبرو شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از اقدام یکی از شخصیت های کویتی تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه شخصیتی در کویت نسبت به این تاخیرها به دادگاه های جهانی شکایت کرده که این حرکت شایان تقدیر است و ما نیز نباید در برابر این تاخیرها سکوت کنیم.

وی از نقل و انتقالات داخلی حجاج تقدیر کرد و اظهار داشت: گرچه انتقادهای فراوانی نسبت به پروازهای عربستان وجود دارد؛ ولی ما از حرکت خوبی که در خصوص نقل و انتقالات در سال جاری گرفت تقدیر می کنیم.

مدیران فرهنگی بدانند ما نباید از فرهنگ غربی تبعیت کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: امروز ما از نظر سیاسی، نقطه مقابل مستکبران قرار داریم و استقلال سیاسی خود را بدست آوردیم و توانسته ایم این جایگاه را حفظ کنیم و هزینه های فراوانی را برای آن متحمل شده و خواهیم شد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم تاکید کرد: اما متاسفانه از نظر فرهنگی داریم از غربی ها، اروپایی ها و آمریکایی ها تبعیت می کنیم صدا و سیمای ما به سوی فرهنگ غرب می رود لباس جوانان ما رنگ و بوی غرب به خود می گیرد و همایش های ما غربی می شود، این مایه تاسف است.

وی تاکید کرد: جوانان ما گناه ندارند مدیران فرهنگی بدانند ما نباید از فرهنگ غربی تبعیت کنیم باید همچون مسائل سیاسی در حوزه فرهنگی نیز استقلال خود را حفظ کنیم و شیفته دیگران نشویم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین به برگزاری نحوه برخی مسابقات ورزشی انتقاد کرد و افزود: امروز ورزش و مسابقات ورزشی ما رنگ غربی شان غلیظ شده است، مسوولان بدانند اگر ما در حوزه فرهنگی ذوب در غرب شدیم، از نظر سیاسی هم این رخ داد، اتفاق می افتد و این خطر بزرگی خواهد بود.

باید فرهنگ اسلامی و اصیل خود را حفظ کنیم

وی تاکید کرد: باید فرهنگ اسلامی و اصیل خود را حفظ کنیم؛ زیرا غربی ها می خواهند در حجاب، لباس و صدا و سیمای ما فرهنگ خود را انتقال دهند و ما باید مراقب این خطرها باشیم.

این مرجع تقلید گفت: ما از این کار رنج می بریم آینده خوبی نخواهیم داشت اگر ترمز نکنیم و غربی ها لباس ها و مسابقات ما را ترسیم خواهند کرد./917/پ202/ج
ارسال نظرات