۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۹۱۴۷۱
آیت الله موسوی جزایری:

ایران اسلامی تأمین کننده نیاز معرفتی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: نیاز معرفتی جهان اسلام را با توان و ظرفیت ایران اسلامی، قابل تأمین دانست.
آيت الله موسوي جزايري آيت الله موسوي جزايري2
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‏الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در آیین عمامه‏گذاری حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) اهواز اظهار داشت: ایران اسلامی در راستای امور معرفتی فعالیت‏های بسیار زیادی داشته است به گونه‌ای که می‏توان نیاز دیگر کشورها را نیز در این حوزه برطرف کند.

وی با اشاره به توان ایران اسلامی در حوزه معرفتی، خاطر‌نشان کرد: ایران اسلامی در حوزه معرفتی طلبه‏های جوان و روشن‌فکری تربیت کرده که می‏توان با اتکا به ظرفیت آنها گام‏های بلندی در راستای امور معرفتی در جامعه برداشت و حتی خارج از جامعه ایرانی را نیز پاسخ داد.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که طلبه‏های جوان ایرانی در راستای امور معرفتی بسیار پیش رفته‏اند، بیان داشت: برای فعالیت‏های معرفتی در جامعه ابتدا باید متوجه بود که دشمن در چه اموری در حال فعالیت است و این مهم باید با استفاده از تجربه های گذشته انجام شود.

رییس شورای حوزه‌های علمیه خوزستان با تأکید بر این که حوزه علمیه خوزستان، از پیشتازان تربیت طلاب جوان در کشور است، خاطر‌نشان کرد: تلاش اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه و همچنین کوشش شبانه روزی طلاب برای تحصیل علم و تهذیب نفس، قابل تقدیر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود، روحانیان را سربازان و مدافعان حریم ولایت خواند و گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران باید نیاز به معارف اسلامی را در جهان اسلام تأمین کند؛ این رسالت بزرگ الهی بر دوش روحانیت و حوزه علمیه است.

گفتنی است، در پایان مراسم 63 نفر طلاب مدرسه امام خمینی‌(ره) اهواز، به دست آیت‌الله موسوی جزایری، رییس شورای حوزه‌های علمیه خوزستان و آیت‌الله سید‌طیب موسوی، متولی مدرسه علمیه امام جعفر صادق‌(ع) اهواز، ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./945/پ201/س
ارسال نظرات