۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۹۱۲۵۰

همایش طلبه و ضرورت‌های خودسازی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش طلبه و ضرورت‌های خودسازی به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد.
همایش طلبه و ضرورت‌های خودسازی در قم برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش طلبه و ضرورت‌های خودسازی، سه‌شنبه شب، 3 آذرماه به مناسبت سالگرد درگذشت مفسر بزرگ قرآن کریم، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی‌‌(ره) در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد.
 
در این مراسم که با مدح حضرت علی‌(ع)، تواشیح درباره عید غدیر خم و پخش کلیپ تصویری از زندگی علامه محمدحسین طباطبایی‌(ره) همراه بود، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌‌(ره) به سخنرانی پرداخت.
 
وی با بیان این‌که وجود انبیا و اولیای الهی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که خدای متعال به جامعه انسانی عطا فرموده به آثار و برکات فوق‌العاده این نعمت بزرگ اشاره کرد و آن را از حد فهم انسان بیرون دانست.

آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار داشت: پس از نعمت وجود مبارک معصومین‌(ع)، بزرگ‌ترین نعمتی که خدای متعال بر جامعه انسانی عطا کرده، وجود تربیت‌شدگان این مکتب است.
 
وی در ادامه با بیان این‌که هیچ چیز مانند الگو در ساختن انسان اثر ندارد، گفت: وجود عینی عالِم در جامعه، الگوی رفتاری برای کسانی است که بخواهند راه صحیح را انتخاب کنند و هیچ عامل دیگری نیز جایگزین آن نمی‌شود.
  
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌‌(ره) ابراز داشت: اکنون خدای متعال منت بزرگی بر جامعه تشیع، روحانیت و حوزه علمیه قم به خصوص گذاشته و آن ارائه الگوهایی است که نظیر آنها در تاریخ اسلام و تشیع کم یافت می‌شود.
 
وی با اشاره به شخصیت علامه طباطبایی‌(ره)، وی را یکی از بزرگ‌ترین الگوهای تربیتی در زمان معاصر نامید و ابراز داشت: مرحوم شهید مطهری هرگاه اسم علامه طباطبایی‌(ره) را می‌برد می‌فرمود روحی له و الفدا.
 
آیت‌الله مصباح یزدی، اضافه کرد: شهید مطهری درباره تفسیر المیزان می‌فرمود «به نظر من همه آنچه را ایشان در تفسیر نوشته‌اند حاصل فکر نیست، بسیاری از مطالب الهامات الهی است.»
 
گفتنی است، در حاشیه این مراسم، نمایشگاه مفسر نور، یابود حکیم علامه محمدحسین طباطبایی‌‌(ره) برای بازدید طلاب برپا شده بود. /920/پ202/ص

ارسال نظرات