۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۹۱۲۲۷
از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور؛

کتابخانه معارف اسلامی به زبان روسی منتشر شد/ دانشنامه الغدیر منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری نور با اشاره به تهیه لوح فشرده دانشنامه الغدیر گفت: کار پژوهشی این نرم‌افزار از پنج سال پیش آغاز شده و در حال حاضر کار نرم‌افزاری آن در دست انجام است و در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
عيد غدير، غدير



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا رحمانی، مدیر ارتباطات و تبلیغات مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور، در نشستی خبری با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی که به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر برگزار شد، گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با تولید نرم افزار های مختلف، ایجاد پایگاه اینترنتی و ارائه دانشنامه اینترنتی امام علی(ع) و غدیر، شخصیت حضرت امام علی(ع) و واقعه غدیر را در فضای مجازی تبیین کرده است.

وی افزود: تولید و ارائه نرم افزار دانش نامه علوی با مطالبی همچون نهج البلاغه، ترجمه نهج البلاغه و شرح آن بخشی از این فعالیت ها است.

رحمانی خاطر نشان کرد: این نرم افزار دربردارنده متن کامل نهج البلاغه بر اساس پنج نسخه معروف، 26 ترجمه به زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی و 33 شرح نهج البلاغه به همراه قرائت متن در این نرم‌افزار قرار داده شده است.

وی یاد آور شد: همچنین نسخه ویژه تلفن همراه که در برگیرنده متن نهج‌البلاغه، ترجمه و صوت است کمتر از یک سال پیش ارائه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

مدیر ارتباطات و تبلیغات مرکز کامپیوتری علوم اسلامی تأکید کرد: نرم‌افزار دیگری با نام «نور‌الولایه» با محوریت امامت و ولایت از سوی این مرکز تولید شده است.

رحمانی اضافه کرد: امکان جستجوی موضوعی و اتصال متون فارسی به عربی و عربی به فارسی از ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

وی تصریح کرد: عرضه نسخه دیجیتالی کتاب «عبقات الانوار فی امامه الائمه الاطهار» که دربر دارنده 126 جلد از منابع معتبر کلامی شیعه با موضوع امامت و ولایت است از دیگر نرم افزار های تولیدی این مرکز است.

رحمانی بیان داشت: ارائه دانشنامه امام علی(ع) که به بحث غدیر پرداخته و در ذیل آن 105 مقاله ویژه غدیر ارائه شده به همراه دانشنامه امامت که دربردارنده 1500 مقاله به صورت نمایه‌های اصلی و فرعی است، از دیگر فعالیت های این مرکز است.

وی اضافه کرد: در پایگاه امام علی(ع) به صورت مستقل به شخصیت حضرت امام علی(ع)، ارائه متن نهج‌البلاغه و کتاب الغدیر پرداخته شده است و از نشانی اینترنتی http://www.imamalinet.net قابل مشاهده و دسترسی است.

مدیر ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری نور با اشاره به تهیه لوح فشرده دانشنامه الغدیر بیان داشت: کار پژوهشی این نرم‌افزار از پنج سال پیش آغاز شده و در حال حاضر کار نرم‌افزاری آن در دست انجام است و در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به این نکته که از محتوای تولیدی دیگر مراکز استفاده می کند خاطر نشان کرد: این مرکز از محتوای تولیدی دیگر مراکز علمی و فرهنگی اقدام به انتشار کتابخانه معارف اسلامی به زبان روسی با بیش از 4000 جلد کتاب کرده است./919/پ202/ص

ارسال نظرات